Hyundai i20 prošel decentním faceliftem, při kterém se vlastně nic zásadního neměnilo. My jsme si na něj posvítili v nejvýkonnější motorizaci, kterou si aktuálně můžete pořídit.
Co je nového?
Pokud nebudete mít obě auta – tedy to před modernizací a po ní – vedle sebe, rozdílů ve vzhledu si asi jen tak nevšimnete. Proběhly totiž pouze decentní změny na masce chladiče, na předním a na zadním nárazníku. Novinkou je ještě nové logo automobilky na vrchu nárazníku, kam se přestěhovalo z masky chladiče. Nic ostatního se neměnilo, takže stejná je třeba i grafika světlometů.
Podobné je to i v kabině. Tady je z pohledu designu vše při starém. Potěší tak ovládání fyzickými a dokonce i mechanickými ovladači, které neustoupily dotekovému ovládání nabo ovládání přes displej. Mimchodem, Hyundai fyzické ovladače do svých aut i vrací, důkazem je třeba modernizovaný Tucson. Standardně se teď i20 dodává s barevným 4,2“ displejem LCD na panelu sdružených přístrojů, za příplatek můžete mít větší 10,25palcový, který jsme měli i v testovaném kousku.
Stejně velký je i displej multimediálního systému vystupující z palubní desky. Jehož reakce by mohly být o něco rychlejší, přesto to bylo pořád lepší než u nedávno testovaného Suzuki Swift. Ten podporuje bezdrátové propojení s mobilním telefonem prostřednictví aplikací Apple Carplay i Android Auto a má povedenou grafiku. Aby se vám při zobrazování navigace nebo přehrávání hudby v autě telefon nevybil, nabízí i20 také bezdrátové dobíjení nebo konektory USB i USB-C.
Novinkou jsou i některé jízdní asistenty, mezi kterými bohužel vyniká upozorňování na překročení rychlosti. To se ozve pokaždé, když překročíte aktuálně povolenou rychlost, který platí v místě, kde právě projíždíte. Jeho pípání je otravné a jeho deaktivace zdlouhavá. K tomu, abyste jej vypnuli, musíte čtyřikrát kliknout v Menu infotainmentu. Je otázkou, zda se i do malé i20 dostane lepší řešení, se kterým přišel Hyundai u Santa Fe, kde stačí podržet tlačítko Mute na volantu.
Nejsilnější z nabídky, ale…
V rámci modernizace prořídla nabídka pohonných jednotek. Tou pro mnohé nejsmutnější změnou je fakt, že z nabídky vypadla sportovní i20 N s přeplňovanou jedna šestkou, takže se vrcholem nabídky stal testovaný litrový tříválec s 88 kW/120 koňmi. Ten je mild-hybridní a je možné jej kombinovat buď s 6stupňovou manuální převodovkou iMT (spojka se ovládá elektronicky, aby byly zachovány výhody mild-hybridního pohonu) anebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Aktuálně jej ale v ceníku ani v konfigurátoru nenajdeme, v nabídce je pouze jeho slabší verze se 74 kW/100 koňmi (točivý moment je 172 Nm pro manuál a 200 Nm pro automat). Druhou momentálně dostupnou možností je atmosférická jedna dvojka. V tomto případě jde o auto pro klidnější řidiče. Výkon je 58 kW/79 koní a točivý moment je 113 Nm. Technické údaje říkají, že zrychlení z místa na stovku je 13,7 sekundy, což je skoro o dvě sekundy pomaleji než zvládne testovaná verze. Maximální rychlost je 166 km/h.
Za volantem
Po nasednutí do auta si můžete všimnout, že tu zůstal klasický mechanický volič automatické převodovky, ale i páka ruční brzdy. Kromě toho je na středovém tunelu i fyzické tlačítko na deaktivaci systému Start/stop nebo změnu jízdních režimů.
Řidič má pod svou pravou nohou celkem 88 kW/120 koní a točivý moment 204 Nm (s šestistupňovým manuálem je to je 175 Nm). Díky tomu auto papírově zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a jede maximálně 190 km/h.
V testované specifikaci váží auto (podle výbavy) asi 1,2 – 1,3 tuny, což není úplně málo, ale nejede vůbec špatně. Reakce motoru jsou po sešlápnutí motoru poměrně rychlé, což má na svědomí právě 48V mild-hybridní systém (nabízí dodatečných 12 kW), a auto působí poměrně živě. Rychlostem reakce dále pomůže i přepnutí do sportovního režimu, což upraví i chování posilovače řízení. Podvozek je tady běžný s obyčejnými pružinami a tlumiči, jeho naladění se se změnou jízdních režimů nijak nemění. Nebojíme se však říci, že i tak je to takové malé „eNko“, protože s ním je na okreskách docela zábava.
Může za to právě i naladění podvozku, které není zbytečně komfortní a s největšími koly z nabídky (17″ s pneumatikami 215/45 R17) je testovaný Hyundai i20 až překvapivě jistý v oblouku i stabilní ve vyšších rychlostech. Naopak ve městě – například na kostkách – si možná řeknete, že šestnáctky by byly lepší volbou. Není to ale ani tak nic strašného a i20 není žádný nepohodlný „kostitřas“.
A jak je to se spotřebou paliva? Ve městě se dostanete nad sedm litrů na 100 kilometrů, ale mimo město se – pokud si nebudete chtít užívat svižnou jízdu na klikatých okreskách – můžete pohybovat i pod šesti. Nejčastěji se budete ovšem pohybovat mezi 6 a 7 l/100 km. Objem nádrže je 40 litrů.
Závěr a cena
Modernizace Hyundai i20 nebyla nijak velká, spíše upravila jen drobnosti. Jako celek je to stále velmi slušné auto za poměrně slušné peníze, přestože rozdíl mezi i20 a i30 není nijak zásadní.
Jízdně jde o auto, které je v testované nejvyšší výbavě a s příplatkovým paketem Premium (obsahuje mimo jiné i 17″ kola) sice tvrdší, ale zase poměrně zábavné na (kvalitních) klikatých silnicích. Jestli mi na něm ale jízdně něco vadilo, tak to byla dvouspojková převodovka. Nemyslím to, že tu byla, to naopak, ale tím tím, že při rozjezdu a v nízkých rychlostech nejsou její reakce tak úplně hladké a auto občas cuká. Jinak si ale posádka může při jízdě užívat slušné odhlučnění i vcelku dost místa. Mimochodem, objem kufru je 352 litrů.
A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevněji lze pořídit Hyundai i20 za akčních 359 990 korun. Za to je základní výbava, ve které není ani klimatizace, a atmosférická jedna dvojka. Lepší je tak koukat alespoň po druhé výbavě Comfort, u které cena se stejným motorem startuje na akčních 359 990 korunách. S litrovým tříválcem se 74 kW v manuálu to je čtyři sta tisíc, za automat připlatíte dalších 40 tisíc.
Technické údaje:
Auto: | Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT |
Motor: | řadový tříválec |
Objem válců: | 998 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | benzin |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 88 kW/120 koní při 5000 až 6000 ot/min |
Točivý moment: | 250 Nm při 1500 až 3500 ot/min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 8,7 s |
Maximální rychlost: | 215 km/h |
Převodovka: | 7stupňová dvouspojková automatická (DCT) |
Spotřeba paliva: | 5,6 – 5,9 l/100 km |
Emise CO2: | 124 – 134 g/km |
Objem nádrže: | 50 litrů (verze s DCC) |
Délka: | 4398 mm |
Šířka: | 1799 mm (bez zrcátek) |
Výška: | 1444 mm |
Rozvor: | 2686 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1401 – 1441 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 380 litrů |