Test Honda CR-V 1,6 i-DTEC: Pumpaři vás nebudou mít rádi!

Autor: Pavel Srp - 20. 1. 2014


Honda CR-V dostala po vzoru Civicu nový malý naftový motor 1,6 i-DTEC s pohonem výhradně přední nápravy. Jak to s tak velkým autem dohromady funguje? Nestane se z velmi příjemně jezdícího SUV nepříjemný lenoch a žrout? Podle zkušeností z menšího a lehčího Civicu by se už na první pohled mohlo zdát, že nikoliv, ale prověřili jsme si to raději v klasickém týdenním redakčním testu!

test-honda-civic-1,6-i-dtec-2wd-p1

Nový motor 1,6 i-DTEC byl podle automobilky navržen přímo pro evropský trh. Motor je tvořen hliníkovou hlavou válců a hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem. Jedná se o nejlehčí dieselový motor v dané třídě, který váží o 47 kg méně než 2,2litrový motor i-DTEC značky Honda. Celkově auto ušetřilo i díky pohonu jedné nápravy lehce přes 100 kg.

Motor nabízí výkon 88 kW/120 koní a točivý moment 300 Nm, což nejsou vůbec špatné hodnoty. Při hmotnosti Hondy CR-V cca 1,6 tuny je zrychlení z 0 na 100 km/h vcelku slušných 11,2 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 182 km/h. V praxi se tato pohonná jednotka skoro až radostně vytáčí a v zátahu nepolevuje v celém spektru otáček. CR-V je do cca 100 km/h velmi pružná, že motor nepřekypuje výkonem je znát až v dálničním tempu.

test-honda-civic-1,6-i-dtec-2wd-p2

Netuším, jak se to Hondě povedlo, ale i když je CR-V poměrně velké a těžké auto, spotřeba paliva se při svižnější jízdě dá v kombinovaném režimu jízdy udržet bez problémů do šesti litrů. Hodnoty udávané výrobcem (4,8 ve městě, 4,3 mimo město a 4,5 kombinovaná) jsme sice nedosáhli, ale i tak si myslím, že jde o perfektní výsledek.

A věřte tomu, že svižná jízda není pro CR-V neslušným slovem. I když jde o SUV, díky tvrdšímu, ale perfektně naladěnému podvozku, se dají zatáčky projíždět v rychlostech, které jsou typické spíše pro hatchbacky. Podvozek dokáže s jistotou filtrovat veškeré nerovnosti a auto se v zatáčkách zbytečně nenaklání. U tohoto provedení vám, narozdíl od čtyřkolky, asi ani nebude vadit nižší světlá výška jen 165 mm nebo relativně dlouhé převisy karoserie, což je už i pro některé polní cesty hraniční.

V Hondě CR-V je posez vyšší, ale pocitově do sedačky zapadnete a cítíte se spíše jako v hatchbacku. V tu chvíli přijde vhod tvrdší podvozek i řazení manuální šestistupňové převodovky umístěné na vyvýšeném místě středového tunelu. Od volantu k řadící páce je jen kousek. Rychlosti na svá místa navíc zapadají naprosto hladce.

test-honda-civic-1,6-i-dtec-2wd-p3

Posádka nebude mít problémy se do auta vejít. Na všech místech je dostatek prostoru. Na zadní sedadla je přístup perfektní i díky dveřím, které se dají otevřít skoro do pravého úhlu. Stejně tak s místem pro zavazadla nebude mít ani větší rodina problém. Základních 589 litrů se dá jednoduchým sklopením zadních sedadel (stačí zatáhnout za páčku a sklopí se) zvětšit až na 1 669 litrů.

A jaké je tedy rozřešení otázky z úvodu? Uškodil malý naftový motor Hondě CR-V nebo ne? Troufnu si říct, že nikoliv. Právě naopak. Tedy samozřejmě v případě, že nutně nepotřebujete pohon všech kol. S novým motorem má prostorná a praktická Honda CR-V nízkou spotřebu, ale není za každou cenu nutně brzdou provozu. S cenami startujícími v základní výbavě Comfort – která má vše, co je k běžnému životu na palubě potřeba – na 619 900 Kč jde o opravdu dobrou volbu nového rodinného auta!

Ceník je k nahlédnutí tady.

-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru