Honda šla v případě modelu Civic proti (dnešnímu) proudu. Zatímco velká spousta automobilek naftové motory z nabídky pomalu, ale jistě vytěsňuje, Honda ho pod kapotu Civicu před nedávnem přidala. Rozhodli jsme se vyzkoušet, jak s ním Civic jezdí.
Naftový motor splňuje Euro 6d
Do současné generace přišel vznětový motor o poznání později, než se sama začala prodávat. Bylo to i díky nutným úpravám kvůli neustále se zpřísňujícím emisním předpisům. Aktuálně ale tento motor splňuje veškeré limity, respektive je dokonce napřed, protože už plní normu Euro 6d (mimochodem bez AdBlue!).
Nejde o tentýž motor, který byl pod kapotou předchozí generace, tento je výrazně upravený. Objem je však stále 1,6 litru, výkon je také stejných 88 kW a totožná je i hodnota maxima točivého momentu ležící na 300 Nm. Inženýři se zaměřovali hlavně na snížení veškerých škodlivých emisí. Šli na to hlavně snížením tření v motoru. Nové jsou tak například písty z oceli, ale i turbodmychadlo s novými ložisky a jiným tvarem lopatek a podobně.

Motor je navíc při jízdě velmi příjemný. Už po startu je tichý a kultivovaný a příliš o sobě nedává vědět. Nijak se to nezhorší ani při jízdě. I když jde o vznětový motor, vyplatí se ho pro lepší dynamiku vytáčet. V nízkých otáčkách je totiž poměrně letargický, výraznější zátah se dostavuje až kolem 2500 ot./min a výše. Na to bude potřeba pamatovat zejména při předjíždění.
Nejvíce ale potěší spotřeba paliva, která se dá při naprosto běžném, ale i svižnějším ježdění s naprostým přehledem udržet do 6 l/100 km. Nad tyto hodnoty ji zvýší jen svižnější jízda na dálnici.
Za volantem
V předchozích testech jsme chválili to, jak se aktuální generace Hondy Civic při jízdě chová. Byli jsme tedy zvědaví na to, jaké bude chování se vznětovým motorem pod kapotou. A už prvních pár kilometrů po městě slibovalo, že to nebude výrazně horší.

Posez je poměrně nízký, volant se dá nastavit ve velkém rozsahu výškově i podélně a má příjemně silný věnec. I když je pod kapotou agregát spalující naftu, jeho zvukový projev to nijak – na rozdíl o některých jiných konkurentů – nepříjemně neprozrazuje.
Jakkoliv se mezigeneračně interiér změnil, ve srovnání s velmi moderně vyhlížejícím exteriérem (hlavně zpředu), to působí jako o generaci nebo dvě pozadu. Konkrétně mluvím o asi dvaceticentimetrové tyčince na nulování kilometrů v levé části budíků (navíc ani ty nevypadají nijak moderně), ale i o ovladačích na volantu, malém displeji palubního infotainmentu s nepříliš moderní grafikou, ale i o rozlišení couvací kamery.
V Hondě se ale opravdu podařilo nastavení podvozku. Vyvážení mezi komfortem a nějakým sportovním naladěním je velmi povedený. Pokud byste chtěli, můžete si sportovní režim tlačítkem vedle řadící páky také aktivovat, ale je to úplně zbytečné. Podvozek sice ztvrdne, ale v běžném režimu se zatáčkovitými pasážemi nebudete prohánět nijak pomaleji. V takových pasážích je na Civicu nejlepší to, jak přední náprava reaguje na otočení volantem. Je to totiž bezprostřední a takové „s radostí“.

Závěr a cena
Japonci se u nového Civicu zaměřili hlavně na techniku, v případě naftového motoru se jim povedl velmi dobrý motor z hlediska spotřeby paliva, kultivovanosti, hlučnosti, ale vlastně i celkového projevu. Potěšilo nás, že i s tímto motorem není Civic nezábavným autem, ale stále si zachoval agilitu benzinových verzí. Mimochodem třeba nové CR-V už naftový motor nedostane, místo toho je tu hybrid.
Pro facelift (anebo novou generaci) by se ale klidně mohlo trochu té moderní techniky dostat i dovnitř. Navigace sice už tak nějak funguje, ale její grafika je tak trochu retro. Samozřejmě můžete namítat, že na to to nejezdí. A budete mít pravdu.
Nejlevnějším modelem z nabídky je verze s litrovým přeplňovaným tříválcem, jejíž nejnižší cena je 469 tisíc korun. Testované vznětové provedení startuje v nejnižší výbavě na 509 tisících korunách. Akční ceník pro 4q letošního roku ale základní ceny snižuje na 409, respektive 489 tisíc korun.
| + | – |
| Tichý a kultivovaný motor | V nízkých otáčkách je motor letargický |
| Spotřeba paliva | Malá palivová nádrž |
| Agilita | Grafika a rozlišení multimediálního systému |
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Honda |
| Typ: | Civic 1.6 i-DTEC |
| Motor: | řadový čtyřválec |
| Objem válců: | 1597 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | nafta |
| Pohon: | předních kol |
| Výkon: | 88 kW/120 koní při 4000 ot./min |
| Točivý moment: | 300 Nm při 200 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 10.2 s |
| Maximální rychlost: | 201 km/h |
| Převodovka: | šestistupňová manuální |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 3.7 / 3.5 / 3.5 |
| Emise CO2: | 93 g/km |
| Objem nádrže: | 46 litrů |
| Délka: | 4518 mm |
| Šířka: | 1799 mm |
| Výška: | 1434 mm |
| Rozvor: | 2697 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1358 – 1478 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 478 / 828 litrů |
| Ceník: | ke stažení zde |
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

