Test Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW | 2024

Test Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 92 kW | 2024

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 17. 11. 2024


Nabídka automobilky Ford se v posledních letech výrazně proměnila a z klasických modelů toho mnoho nezbylo. Skončilo Mondeo, nekoupíte si ani Fiestu a naopak přišly elektromobily. V nabídce ale stále zůstávají Kuga a Puma. A právě menší z crossoverů jsme otestovali po modernizaci a se základní motorizací pod kapotou.

Novinky v rámci modernizace

Modernizace, která přišla tento rok, není nijak zásadní. Hlavně zvenku jsou to jen decentní proměny, které na první pohled nemusí být zřetelné. V přední části je nová maska chladiče, do které se z nárazníku přesunul znak automobilky (ten je také nový). Také už tady nenajdeme mlhovky. Jejich funkci nahradí, pokud si za ně připlatíte, nové LED Matrix světlomety. Pokud si nepřiplatíte, dostanete „obyčejné“ full LED světlomety. V obou případech dostanete jinou grafiku než u verze před faceliftem, přičemž obyčejné světlomety i ty matrixové (mělo je i testované auto) se od sebe také liší.

Zboku lze upozornit na nové vzhledy litých kol a zezadu pak to, že zmizela koncovka výfuku. Důvod? Už koncem listopadu totiž bude představena čistě elektrická verze Fordu Puma, která samozřejmě nebude výfuk potřebovat.

Test Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW | 2024

To uvnitř jsou změny větší. Je tu nová palubní deska s novým digitálním přístrojovým štítem, ale také s novým a větším displejem multimediálního systému SYNC 4. Souvisí s tím to, že ubylo fyzických ovladačů a spousta věcí se přesunula právě do infotainmentu. Co však zůstalo, to je mechanická páka ruční brzdy, ale také možnost manuální převodovky, kterou jsme měli i v testovaném kousku. Potěší i posuvná středová loketní opěrka, díky které si může řidič i spolujezdec pohodlněji odložit loket.

A pak je tu volant. Ten je také nový, ale byli bychom raději, kdyby tak úplně nebyl. Ford totiž zahodil původní kulatý volant a místo něj dal do auta něco, co připomíná spíš čtverec. Jasně, dá se na to zvyknout, ale praktické to není.

Protože šlo jen o modernizaci, zůstal i tzv. „megabox“, který se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru. Jde o další úložný prostor s objemem 81 litrů. Jeho povrch je navíc omyvatelný a má vypouštěcí otvor, takže je ideální pro uložení například náhradního oleje, případně nějakých podobných věcí, u kterých se pak nemusíte bát toho, že by jejich obal netěsnil. Mimochodem, i „horní“ zavazadlový prostor je velmi slušný a dohromady nabízí Puma pro zavazadla až 456 litrů.

Test Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW | 2024

Změny pod kapotou u běžné verze prakticky nejsou, z nabídky ale vypadla Puma ST s 200koňovou jedna pětkou, teď už ji koupíte jen se 170koňovým litrovým EcoBoostem. Běžné verze mají pod kapotou také litrový tříválec, přičemž se nabízí ve dvou výkonových verzích. Ta slabší, kterou jsme testovali, má 92 kW/125 koní a dá se kombinovat s manuální převodovkou nebo s automatem. Ta výkonnější má 114 kW/155 koní a pojí se pouze s dvouspojkovým automatem. Poháněna jsou vždy pouze přední kola.

Za volantem

Testované auto mělo pod kapotou tu nejlevnější verzi pohonného ústrojí, tedy 125koňový manuál, jehož cena startuje na 499 900 korunách ve výbavě Titanium. Naše auto ovšem bylo v nejvyšší výbavě ST Line-X, jejíž cena začíná na 579 900 Kč.

Už po nastartování litrového tříválce ale překvapí to, že je velmi slušně odhlučněný a nevibruje. Potěší, že se to vlastně nijak zásadně nezmění ani při jízdě. Při výraznějším přidání plynu samozřejmě poznáte, že pod kapotou je tříválec, ale i tak je utlumený velmi dobře. Akustický komfort na palubě nekazí ani aerodynamický hluk nebo nějaký nepříjemný zvuk od pneumatik. V tomto ohledu působí Puma jako o třídu lepší auto.

Test Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW | 2024

Základní motorizace není auto „pro závodníky“, přestože 125 koní a 210 Nm nezní v kontextu provozní hmotnosti 1316 kilogramů (u testovaného auta se v techničáku psalo 1321 kg) jako úplně málo, ale auto je spíše rozvážnější. Přestože má tříválec do života chuť, dynamika je spíše průměrná a předjíždění na okreskách si přeci jen musíte trochu rozmyslet.

Puma ale potěší v zatáčkách, protože působí lehkým dojmem. Nad předními koly totiž není těžký motor, takže má auto rychlé reakce na pohyby volantem. V tomto směru se mrštnost testovaného crossoveru podobá pumě v živočišném světě. Podvozek je sice o něco tužší, což oceníte právě hlavně na klikatých okreskách, přičemž kola se drží asfaltu a auto neodskakuje. Zároveň ovšem tuhost podvozku neotravuje ve městě. Podvozek byl ostatně v rámci modernizace přeladěn a Ford říká, že je teď o něco komfortnější.

Spotřeba paliva? Příznivá. Ford udává, že v kombinovaném režimu je to asi pět a půl litru na sto kilometrů. My jsme podle našich zkušeností jezdili asi za šest a půl litru. Jistě by to šlo níž, protože díky agilnímu podvozku jsme si Pumu užívali na okreskách. Mimochodem, je to mild-hybrid, u kterého lze vypnout systém Start/stop, přičemž je pro vyhrazeno fyzické tlačítko na středovém panelu před řadicí pákou.

Test Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW | 2024

I modernizovaná Puma samozřejmě dostala všechny moderní povinné jízdní asistenty včetně aktivního vedení v jízdních pruzích anebo inteligentního asistenta rychlosti. Tyto dva systémy se ale dají jednoduše vypnout. Díky, Forde! Pro rychlostní asistent stačí dlouze podržet tlačítko „LIM“ na volantu a deaktivaci vedení v pruzích provedete dvojím stisknutím tlačítka se siluetou silnici s trojúhelníky po stranách na levé straně volantu. Všechny tři nejotravnější systémy dneška (přidáváme do toho i výše zmiňovaný Start/stop) se tak dají vypnout úplně jednoduše a není třeba se kvůli tomu nořit někam hluboko do Menu.

Závěr a cena

Ford Puma je i po modernizaci příjemně obyčejným autem, které si na nic nehraje a řidiče nijak zbytečně neobtěžuje. Nelíbí se nám ale její hranatý volant a to, že je v kabině méně fyzických ovladačů, ale líbí se nám naopak to, že zůstaly alespoň pro ty nejdůležitější funkce. Zároveň je to auto, se kterým si budete užívat jízdu po okreskách, ale zároveň vás nebude štvát jezdit s ním po městě. Díky kompaktním rozměrům, parkovacím senzorům i 360° kamerám tam navíc i docela jednoduše zaparkujete.

O cenách už řeč byla. Sluší je ovšem ještě dodat, že oproti verzi před modernizací byla rozšířena standardní výbava (což vysvětluje o něco vyšší ceny). Už v základu jsou teď například prvky jako digitální přístrojový štít, 5G modem, zadní parkovací kamera, automatická klimatizace, automatické stěrače a vnitřní stmívací zrcátko, bezklíčové startování nebo 17″ litá kola a další. Novinkami v příplatkové výbavě jsou pak 360° kamera, aktivní brzdění při couvání, bezdrátové připojení telefonu pro Android Auto a Apple CarPlay a další.

Technické údaje:

Auto:

Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

999 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin (48V mild-hybrid)

Pohon:

předních kol

Výkon:

92 kW/125 koní při 6000 ot/min

Točivý moment:

200 Nm při 1750 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

9,8 s

Maximální rychlost:

191 km/h

Převodovka:

6° manuální

Spotřeba paliva:

5,4 – 5,5 l/100 km

Emise CO2:

121 – 125 g/km

Objem nádrže:

42 litrů

Délka:

4207 mm

Šířka (se zrcátky):

1805 mm (bez zrcátek)
1930 mm (se zrcátky)

Výška:

1550 mm

Rozvor:

2588 mm

Provozní hmotnost:

1321 kg

Objem zavazadlového prostoru:

456 / 1216 litrů (se sadou na opravu pneu)


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru