Úspěch znovuzrozeného Fiatu 500 je neoddiskutovatelný, a tak se toho Fiat snaží využít co nejvíce to jde. Na platformě Pandy postavil větší Fiat 500L. Jenže tím to neskončilo a odvozuje z něj další verze: prodlouženou 500L Living či „terénní“ 500L Trekking, o kterou dnes půjde, a další.

test-fiat-500l-trekking-16-jtd-multijet-p1

A proč je tady slovo terénní v uvozovkách? Je to jednoduché, i když je karoserie doplněna výraznými ochrannými plasty a je o 15 mm výše, jsou to v podstatě jediné úpravy, které auto dostalo. S pohonem všech kol si 500L Trekking pořídit nemůžete, ani za příplatek. Nabízí pouze upravenou stabilizaci v podobě systému Traction+.

Fiat tento systém prezentuje jako inovativní systém řízení trakce, který zlepšuje ovladatelnost na obtížném kluzkém povrchu při nižších provozních nákladech než konvenční pohon 4×4. Řídící jednotka po jeho aktivaci upraví nastavení ESP, které díky speciálnímu algoritmu kontroly a ovládání brzdového systému elektronicky simuluje funkci samosvorného elektromechanického diferenciálu.

Takže do terénu to auto rozhodně není. Ve žluté barvě s kontrastním oplastováním a poměrně velkými koly ale vypadá atraktivně. Speciálně dámy se za autem otáčely, na dálnici i ve městě. A ne jen jednou, klidně se otočily víckrát. A právě dámy auto ocení asi nejvíce – tedy v případě, že se potřebují hlavně někam dostat, ale řízení je tolik nebaví…

test-fiat-500l-trekking-16-jtd-multijet-p2

I když se 500L odkazuje na 500, coby stylovou kabelku, je mnohem větší a díky tomu nabídne prostorný interiér i zavazadlový prostor (ačkoliv ten je spíše vyšší než delší). Pohodlně se do auta posadí čtveřice cestujících, která si vcelku bez problémů odveze všechna svoje zavazadla. Posez v autě je vyšší a díky tomu je z něj dobře vidět, pomáhají tomu i tenké A-sloupky. Přední sedadla jsou vcelku blízko u sebe a mají krátký sedák. Hodně odvážný je také tvar ruční brzdy.

Fiat 500L Trekking opravdu není auta na to, abyste s ním řezali zatáčky. Vyžaduje spíše klidnou a rozvážnou jízdu. Fiat je nedotáčivý, a kvůli měkce naladěným tlumičům a vysoké stavbě karoserie se v zatáčkách hodně naklání. Řidiče nepotěší ani příliš lehký volant (navíc má ještě City režim, kterým se účinek posilovače ještě zvýší!). Pro křehké řidičky je toto nastavení naprosto ideální. Sportovní jízdy chtivý partner si prostě bude muset pořídit něco zábavnějšího

Přečtěte si také:  Test BMW X5 M50i xDrive s doplňky M Performance Parts (2020)

To, co je v předchozím odstavci zkritizováno, se dá ale rázem zapomenout ve městě, kde se to promění ve výhodu. Tam je totiž naopak vyšší stavba karoserie výhodou, pohodlně nastavený podvozek a lehké řízení jakbysmet.

test-fiat-500l-trekking-16-jtd-multijet-p3

Pod kapotou testovaného auta byl slabší z naftových motorů v nabídce. Jde o šestnáctistovku JTD o výkonu 77 kW/105 koní (silnější má 120 koní). Jde o volbu, kterou vám s klidným svědomím mohu doporučit, protože k celkovému pojetí auta se hodí.  Není kdo ví jak rychlá, ale je vcelku úsporná. Kombinovaná spotřeba se dá bez problémů udržet do 6 litrů na 100 ujetých kilometrů.

Po týdenním soužití je jasné, že Fiat 500L Trekking není auto pro zábavu, trefovat apexy neumí, je to ale ideální rodinné auto. Posuvné zadní sedačky a poměrně velký zavazadlový prostor pojme klidně i synkovu hokejovou výbavu. Navíc není úplně drahý. Základní akční cena výbavy Trekking startuje na částce 434 300 Kč, testované provedení stojí v základu o 50 tisíc Kč více.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Fiat
Typ: 500L Trekking
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední kola
Výkon: 77 kW/105 koní při 3 700 ot./min
Točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 12.0 s
Maximální rychlost: 175 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.6 / 4.1 / 4.7
Délka: 4 270 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 679 mm
Rozvor: 2 612 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 365 kg
Objem zavazadlového prostoru: 412-455 / 1375-1480 l
Ceník: k nahlédnutí tady