Opel Corsa-e

Navenek je to úplně klasická Corsa, ve svých útrobách ale ukrývá zcela elektrický pohon. Žádný hybrid, žádná kombinace spalovacího motoru s elektromotorem. Jestli vás tedy láká myšlenka elektrického auta, ale nechcete to moc křičet do světa, jste na správné adrese. Speciální registrační značky a miniaturní odznáček na sloupku dveří jsou v zásadě tím jediným, co tento Opel Corsa odlišuje od tradičních motorizací.

Přečtěte si také:  Test plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE (2021)

Corsa je hodně líbivý kompaktní hatchback, který sdílí platformu hned s několika modely koncernu PSA. Elektrická verze je po technické stránce naprosto totožná s Peugeotem e-208, přizvedlým sourozencem v podobě e-2008 a prémiovým DS3 Crossback E-Tense. Rozhodovat tady bude hlavně design a je to Corsa, kdo se z téhle partičky drží při zemi.

Klasika zvenku i zevnitř

A platí to i v interiéru, kde sice najdete společné prvky (třeba volič automatu nebo displej infotainmentu), Corsa si ale jako jediná udržela mechanické ovladače. Teplotu tady nastavíte pohodlně kolečkem a budete ušetřeni i většinou rozpačitě fungujících dotykových ploch. Tady jsou tlačítka ještě klasická, a za to si Opel zaslouží pochválit.

Opel Corsa-e

Je ale trochu škoda, že z toho Corsa nedokáže víc těžit. Z velkého desetipalcového displeje totiž po stranách ubírá trvale zobrazená teplota klimatizace, takže třeba u Apple Carplay vám zůstane malý čtverec. A podobně rozpačitě působí digitální kaplička, kde displej vyplňuje jen malou část původních budíků. Samotné zobrazení údajů je hodně minimalistické, ale nepřišlo mi přehledné a ani pěkné. Jako kdyby už nezbyl čas pořádně vyladit grafiku.

Přečtěte si také:  Komentář: Volkswagen si v nové reklamě na elektrické ID.4 rýpl do Subaru. Zbytečně

Vnitřek by také mohl šetřit s lesklými plasty, které jsou na údržbu náročnější, jinak je ale interiér podařený. A na poměry kompaktních aut je dost prostorný, s velkým množstvím odkládacích prostor. V druhé řadě sedadel se docela komfortně usadí i dospělák, kufr s 267 litry už je na tom hůř. Tím spíš, když do něj strčíte brašnu s nabíjecími kabely.

Velká baterka, rychlé dobíjení

Už tady padlo, že Opel Corsa-e má stejný technický základ s jinými auty koncernu PSA. To znamená akumulátor o kapacitě 50 kWh a synchronní motor o výkonu 100 kW, který pohání přední kola. Ve výsledku je tak nejrychlejší Corsa v nabídce právě ta elektrická. Na stovku se dostane za 8,1 sekundy, zrychlení je intenzivní a v provozu se pohybuje pěkně mrštně. Problémy auto navíc nemá ani ve vyšším tempu, s narůstající rychlostí už zátah není tak výrazný, přesto maximální rychlosti 150 km/h dosáhne docela rychle.

Opel Corsa-e

Na papíře elektrická Corsa slibuje dojezd až 330 km na jedno nabití, v podzimních měsících jsem se ale takovému dojezdu ani nepřiblížil. Reálně jsem se pohyboval okolo 200 kilometrů, ovšem s komfortem vyhřívaných sedadel a vyhřívaného volantu a topením na 21 stupňů. Spotřeba se tedy pohybovala podle stylu jízdy od 15 do 18 kWh/100 km. S trochou skromnosti by se určitě dalo pohybovat úsporněji, silnou stránkou auta je ale dobíjení rychlostí až 100 kW. U takhle malého auta jde o docela unikátní vlastnost, se kterou se dá baterie nakrmit z 0 na 80 % za půl hodiny.

A silnou stránkou je i podvozek, který je tužší, ale naštěstí ne tvrdý nebo snad uskákaný. Corsa umí pěkně filtrovat nerovnosti a na poměry elektroaut nezapomněla ani zatáčet, takže se s ní jezdí hodně příjemně. Zajímavá je drobná prodleva plynového pedálu, která je vlastní spíš spalovacím autům s novějšími emisními normami.

Závěr a cena

Z malých elektroaut bude Opel Corsa-e hledat soupeře hlavně ve vlastních řadách v podobě Peugeotu e-208, případně dražší a luxusnější DS3 Crossback. Opel vsadil na líbivý design bez kudrlinek a tradičně pojatý interiér a výsledek je velmi podařený.  V kombinaci s akumulátorem o kapacitě 50 kWh si Opel věří na dojezd přes tři sta kilometrů, v chladných měsících to ale může být až o čtvrtinu méně. Kompenzuje to však opravdu rychlé dobíjení, takže ani delší cesty nejsou velkou překážkou.

Přečtěte si také:  Test Audi Q2 35 TDI quattro S tronic (2021)

Cenově Corsa-e startuje na částce 779.990 Kč v docela slušně vybavené verzi Edition, my jsme jezdili ve verzi Ultimate za 849.990 Kč, kterou ještě vylepšovala příplatková výbava. I tak se ale cena vešla pod milion, což mezi elektroauty není špatná nabídka.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Opel
Typ: Corsa-e
Motor: synchronní motor
Pohon: předních kol
Výkon: 100 kW
Točivý moment: 260 N.m
Zrychlení 0–100 km/h: 8.1
Maximální rychlost: 150 km/h
Převodovka: stálý redukční převod
Spotřeba paliva (kWh/km): 16.8
Emise CO2: 0 g/km
Kapacita akumulátorů: 50 kWh
Maximální dojezd: 330 km
Délka: 4060 mm
Šířka: 1765 mm
Výška: 1435 mm
Rozvor: 2538 mm
Pohotovostní hmotnost: 1455 kg
Objem zavazadlového prostoru: 267 / 1042 litrů
Ceník: ke stažení zde