Když jsme tohle auto testovali naposledy, testovali jsme Citroën DS5, v nejnovějším testu budeme však mluvit už jen o DS 5. Po nedávné modernizaci bylo totiž dokončeno odloučení modelů DS od Citroënu a z DS se tak stala samostatná značka, která bude nabízet prémiovější modely.

test-ds-5-at-p1

A po faceliftu skutečně na autě nenajdete jediné viditelné logo automobilky Citroën, ty tam jsou „dvojité šípy“ i nápisy. V masce chladiče je již jen znak DS a na zádi se hrdě týčí pouhá tři písmenka, v pravém spodním rohu dveří zavazadlového prostoru je označení DS 5. I to se oproti předfacliftovanému modelu změnilo, protože dříve bylo číselné označení modelu přímo vedle loga DS na středu kufrových dveří. Výraznější změny exteriéru ani techniky ale nečekejte, jde pouze o drobné retuše.

V případě DS 5 tak jde stále o poměrně velký hatchback vcelku odvážných tvarů, který na ulici jen tak nepřehlédnete. V krásném, zejména na sluníčku, fialovém laku karoserie vynikaly kontrastní chromované lišty prostupující prakticky celým autem a navozující prémiovější dojem. Ačkoliv nejsem příznivcem podobných kudrlinek, musím uznat, že naživo to nevypadá úplně špatně. Škoda, že jeden z výfuků je podobně jako u některých jiných automobilů falešný…

Důkladnější změnou prošel interiér. Ten dostal nové materiály, ale prošel také redesignem. Kontroverzní ovládací tlačítka na stropě zůstala, ale středový panel se proměnil. Dostal nový 7″ dotykový displej a ubylo na něm tlačítek. Je tu sice stále cítit důraz na design před výhradní funkčností, ale oproti verzi před modernizací jde o velký krok kupředu. Ačkoliv se v DS 5 sedí výše než byste čekali, výhled z vozu není ideální. Vadí dvojité A-sloupky, pro výhled vpravo vpřed překáží vnitřní zpětné zrcátko (a to měřím průměrných 180 cm…) a výhled vzad ztěžuje dělené zadní sklo.

test-ds-5-at-p2

Čalounění sedaček tvořené čtvercovými segmenty vypadá skvěle, sedadlo řidiče nabízí masážní funkci a posez je pohodlný. Ačkoliv je DS 5 zvenku vcelku velkým autem, vnitřní prostor je poměrně stísněný. Prostoru pro nohy vpředu ubírá široký středový tunel. Zadním cestujícím pak „padá“ na hlavu strop, pokud ale měříte 180 cm (i o trochu více), na zadní sedadlo se posadíte bez problémů.

Přečtěte si také:  Test Opel Astra 1.4 Turbo CVT (2019)

Interiéru ale nejde odpustit jeho nepraktičnost z hlediska akutního nedostatku odkládacích přihrádek, protože ty se ztenčily pouze na kapsu ve dveřích, loketní opěrku a na dvě schránky v tunelu na stropě, do nichž lze uložit tak maximálně dva balíčky žvýkaček. Koupíte-li si na pumpě kávu v kelímku, budete ji muset po cestě držet v ruce. Chcete si vyndat telefon z kapsy a odložit si ho? Strčte si ho do dveří nebo do loketní opěrky. Jedna drobná odkládací přihrádka je sice také vlevo od volantu, ale když si tam odložíte telefon a přidáte, skončí na zemi.

Ovládání elektrických oken je na středovém panelu, ušetřilo se za lisování děr do dvěří a za několik tlačítek, ale je to netradiční. Stejně tak jako ovládání zadních oken zezadu, to je umístěno v zadní části loketní opěrky pro cestující na předních sedadlech. Přiznám se, že se mi toto řešení z hlediska užívání nelíbí a ani po týdnu testování jsem si na to nezvykl.

test-ds-5-at-p3

Pod kapotou testovaného vozu byl posílený naftový motor 2,0 BlueHDI o výkonu 133 kW/181 koní a s točivým momentem 400 Nm, který už známe z Peugeotu 508. Tato motorizace je v DS 5 spojena výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou. Nejde ale o žádného „sportovce“, ačkoliv má poměrně tvrdý podvozek, vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,2 sekundy. Maximální rychlost je 220 km/h.

Za tyto hodnoty může i poměrně pomalá převodovka, která řadí při klidné jízdě hladce a bez problémů, ale přitlačíte-li na plyn, začne váhat. Při „kickdownu“ je váhavá a dlouho přemýšlí, jestli a o kolik rychlostních stupňů má přeřadit. Toto dokáže trochu eliminovat řazení pádly pod volantem a nebo přepnutí převodovky do sportovního režimu, ta pak ale drží zbytečně vysoké otáčky. DS 5 tak vyhovuje spíše klidnější a rozvážnější jízda, ale tu zase kazí poměrně tvrdý podvozek. Oproti verzi před faceliftem je ale i tak o poznání poddajnější a hlavně tišší, a to i přes 18″ disky testovaného auta.

Motor není nijak přehnaným žroutem, ale naopak se ani příliš neupejpá. Optimistických hodnot 4,5 l/100 km v kombinovaném režimu jsme nedosáhli. Po týdenním ježdění přibližně ve stejném poměru rozděleném mezi město, dálnice i okresní silnice ukázal palubní počítač 6,4 l/100 km.

Přečtěte si také:  Test mild-hybridního BMW 520d xDrive (2020)

test-ds-5-at-p4

DS 5 se nabízí ve dvou výbavových stupních. První, v základu už celkem bohatě výbavené „Be Chic“ a nebo speciální – v ČR výhradně pro testovanou motorizaci BlueHDI 180k – výbavu „60 ans“, která za příplatek 110 000 Kč přidává několik prvků výbavy. V základu tak bude systém hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, parkovací čidla vpředu i vzadu, střešní okno se třemi elektricky ovládanými roletami, fullLED přední světlomety, navigaci, litá 18″ kola či čalounění kombinací látky a kůže.

Většina příplatků je samozřejmě k dispozici také pro nižší výbavu, do které si asistenční systémy pro řidiče jako například hlídání jízdní pruhů, které řidiče upozorní vibrací levé nebo pravé části sedadla, asistent dálkových světel, či hlídání mrtvých úhlů připlatit můžete také.

Svou cenou se ale DS 5 rozhodně nepodbízí, vždyť základní verze s motorizací 1.6 BlueHDi s výkonem 120 koní stojí minimálně 766 900 Kč, za testované provedení budete muset zaplatit dokonce jeden milion Kč. Nutno uznat, že dostanete rozhodně lepší auto než před modernizací, která zde opravdu byla ku prospěchu věci.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: DS
Typ: 5
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 997 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední
Výkon: 133 kW/181 koní při 3 750 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.2 s
Maximální rychlost: 220 km/h
Převodovka: šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.1 / 4.1 / 4.4
Emise CO2: 114 g/km
Objem nádrže: 60 litrů
Délka: 4 530 mm
Šířka: 1 871 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor: 2 727 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 615 kg
Objem zavazadlového prostoru: 468 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde