Když jsem dostala příležitost pořádně si proklepnout malé městské a navíc stylové auto Citroen DS3 ve výbavě Young & Wild míchaly se ve mně dva pocity. Jeden, že je to další ze zástupu malých aut, která jsou si tak moc podobná a druhý, že vypadá opravdu dobře, a že by přeci jen mohla být zábava. A přesně tyhle dva pocity se během toho testovacího týdně změnily ve velice příjemný koktejl.

Hned na první pohled se do DS3 musí zamilovat každá žena – ať už mladá slečna s čerstvým řidičákem nebo klidně i starší dáma, která má prostě ráda milé a hezké věci. DS3 je prostě povedená a klidně bych se ji nebála přirovnat k městským stylovkám jakými jsou například Fiat 500 nebo MINI, ale postrádá retro styl. Karoserie je oproti nim střižená sportovněji. Přední části vozu vévodí ohromná přední světla s možná ještě vetší maskou chladiče doplněné o vertikálně umístěné LED světlomety pro denní svícení, vše k sobě tak nějak hezky pasuje.

Po otevření předních dveří vás možná překvapí to, jak moc jsou dveře rozměrné a jak moc jsou těžké. Živě si umím představit, jak majitelka DS3 s nákupem v rukách otevírá dveře a ty se svou vahou zastaví až o zarážku v pantu nebo, v tom horším případě, o vedlejší parkující vůz. U třídveřových vozů to tak prostě bývá a je potřeba s tím počítat. I když je DS3 spíše malé auto, hodně mě překvapil prostor v interiéru. Bez problému se dovnitř složí 4 lidé a ani si nebudou moc překážet. Nám jde především o řidiče nebo v této výbavě spíše o řidičky. 🙂

Za volantem se budou cítit příjemně, ale nejspíš už ne tak pohodlně. Sedačky jsou hodně měkké s malým bočním vedením a přiznávám, že mě z nich na delších trasách bolela záda. Pohodlí přeci není jen o měkkosti. Po chvilce hledání té správné pozice za volantem jsem se snažila zorientovat ve všech páčkách a hejblátkách, která na řidiče v interiéru čekají. Opravdu doporučuji zjistit si vše potřebné před jízdou, protože až se budete na cestě nudit a budete chtít třeba přeladit rádio, překvapí vás, že ovládání pod volantem je vcelku složité. Páčka, která má na starost ovládání rádia, je umístěna nešťastně. Nejen, že tak jako tak musíte pustit volant (a tím vlastně pozbývá svou původní funkci), ale navíc je tvarem a umístěním hodně podobná klíči v zapalování, od něhož je vzdálena pouhých pár centimetrů. Občas jsem tedy měla tendence startovat páčkou a rádio ladit klíčem.

Přečtěte si také:  Test BMW iX3 (2021)

Řidič bude mít vše podstatné po ruce. Řadicí páka je sice poměrně nízká, ale vypadá i drží se dobře. Stejně tak dobře jsou umístěny pedály. Nestalo se mi (jako například ve Fiestě), že bych se rozčilovala z toho, že jeden pedál je mnohem výš než druhý. DS3 je opravdu velice kamárádská a moc se jí toho vytknout nedá. Snad jen nepříliš dobrý výhled okolo A sloupku. Díky tomu, že je opravdu masivní, jsem v zatáčkách tipovala, co za ním asi je. Zvyknete si, ale…

Až na tento nedostatek si nemyslím, že interiér kohokoliv urazí, ale nejspíš ani nenadchne. DS3 je hravé auto, a tak si ho můžete postavit přesně tak, jak chcete. K dispozici je mnoho kombinací barev exteriéru i interiéru, několik polepů a vzorů a podobně. Můžete si tedy připlatit a sladit barvu vozu například s barvou interiéru – hlavice řadicí páky, dekoru přístrojovky a podobně.

Náš testovaný Citroen DS3 měl pod kapotou nový tříválcový motor o objemu 1.2 litru VTi o výkonu 60 kW/82 koní a se 118 Nm točivého momentu. Je pravdou, že jeho zvukový projev je v interiéru typicky tříválcový, ale jeho odhlučnění je na velmi dobré úrovni. Zvenku to pak zachraňuje příjemně brumlající koncovka výfuku. Pokud jste jeli někdy s tříválcem jeli třeba ve Škodě Fabia, tak víte, že například při stání na semaforech se auto tak nějak zvláštně pohupuje. Tohle u DS3 nečekejte. I na volnoběh je chod motoru hladký.

Vzhledem k tomu, že se jedná o malý atmosférický motor (ne jako třeba ve Fordu Focus nebo v Renaultu Clio přeplňovaný turbodmychadlem) je potřeba pro akceleraci vytáčet motor do vyšších otáček, protože pak je DS3 i poměrně svižná a nemá ani takový problém s předjížděním či udržení stále rychlosti nad českými dálničními limity, kde ani v rychlostech nad 130 km/h nebudete mít z auta nepříjemný pocit nebo strach z toho, že vás odnese vlna od kamionu. Nicméně při svižnější jízde je samozřejmě potřeba počítat s poněkud vyšší spotřebou. vyšší otáčky sice auto docela sympaticky rozhýbou, ale vyprázdňují nádrž rychlostí až 7 litrů na 100 km.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Volkswagen ID.3 (2021)

Citroen DS3 se ale jako ryba ve vodě cítí ve městě. Díky měkčím pedálům a řazení, které sice není tak přesné, není problém s autem poskakovat v kolonách nebo jezdit mezi nákupními centry ani pro ženy s vysokými podpatky. Po městě se spotřeba ustálila na číslovce 5,6 l/100 km.  Dokonce jsem se tak spotřebou dostala na to, co deklaruje výrobce. To snad ani není možné. 🙂 Garantuji vám, že s autem se navíc vždy a všude vejdete. Za DS3 se nakonec v garážích otáčeli i pánové. Ale jen nenápadně… 🙂

Ani na okreskách se DS3 neztrácela. Pokud opravdu vychytáte ty správné otáčky, ve kterých motor funguje nejlépe, bude vás projíždění zatáček bavit. Jen se nesmíte zapomenout na to, že sedačky jsou opravdu spíše městské, takže pro svoje tělo nečekejte výraznou oporu. Při zatáčení doleva vás holt podrží dveře a doprava řadící páka nebo volant. 🙂

Na začátku jsem mluvila o koktejlu pocitů z DS3. Je to opravdu tak, že auto je sice určeno primárně do města, kde udělá velkou parádu, ale ani na dálnici nebo na okreskách se nenechá zahanbit. Sice bych si přeci jen vybrala jinou motorizaci (třeba 1,6 THP 155k 🙂 ), ale i tak jsem si na základní 1.2 VTi zvykla. Pokud máte dceru a přemýšlíte, jestli jí pořídit nějaké přibližovadlo do města, s nímž dojede na chatu a přitom vám nevykrvácí peněženka (i když levný také není), popřemýšlejte právě nad Citroenem DS3 Young & Wild. Zaručuji vám, že se jí bude líbit, a že v něm nebude mít tendence předvádět se divokým sprintem mezi semafory. Základní cena je 378 900 Kč, jen si nesmí začít vybírat v tom nekonečném množství příplatků a barviček, které Citroen k modelu DS3 nabízí.  O tom jí raději neříkejte. 🙂

Ceník je ke stažení TADY.

-AR-

Comments are closed.