Nejmenší z prémiové řady automobilky Citroën, model DS3, se do redakční garáže podíval již potřetí – jednou, coby akční verze Young & Wild, podruhé jako kabriolet a potřetí teď, ve speciální výbavě Faubourg Addict se skvělým benzínovým motorem 1,6 THP.

test-citroen-ds3-faubourg-addict-16-thp-156k-p1

Co si pod výbavou Faubourg Addict představit? Jde o designový paket vycházející z konceptu Numero 9, jenž se před dvěma lety představil na pekingském autosalonu. Výbava je dostupná pro všechny u nás prodávané Citroëny DS a poznáte je na první pohled podle nových laků karoserie s nafialovělými odstíny Whisper, podle střechy a krytů vnějších zpětných zrcátek se speciálním vzorem či podle kol s diamantovým výbrusem s barevným středem Whisper sladěným s odstínem karoserie. Pakte vás bude stát 31 tisíc ve výbavě Style, 16 tisíc Kč ve výbavě Sport a v nejvyšší výbavě Ultra Prestige je v základní ceně (aby také ne, když je přes 600 tisíc Kč). Naživo je ale tahle speciální DS3 hodně sexy.

S benzínovým motorem 1,6 THP o výkonu 115 kW/156 koní pod kapotou je postaráno také o sportovní zážitky za volantem. Motor má příjemný zvuk, který podpoří řidičovy sportovní choutky, ale přitom ani při delší jízdě neotravuje. Motor vznikl ve spolupráci automobilek PSA a BMW, ale každá z nich si finální naladění prováděla sama. V Citroënu motor netrpí takřka žádným turboefektem a odhodlaně zatahuje již od nízkých otáčkách (maximum točivého momentu 240 Nm leží už na hranici 1 750 ot./min.) a táhne až k červenému poli. Chybí mu snad jen nějaká výkonnová špička, ale tu je marné hledat u většiny dnešních turbomotorů…

Nejlépe se DS3 cítí na zakroucených okreskách s kvalitním povrchem. Podvozek je naladěn hodně tvrdě. Náklony karoserie takřka nezná, ale přijde-li hrbol nebo dokonce nějaké větší díry, začne odskakovat. Řazení a řízení však vůbec není špatné, ačkoliv řízení by mohlo být čitelnější.

test-citroen-ds3-faubourg-addict-16-thp-156k-p2

Velkou radost budete mít – zejména na opravdu hodně zatočené silničce – z brzd. Mají poměrně ostrý nástup a jsou citlivé. Auto se do zatáčky vrhá drobně nedotáčivě po předku, stačí ale na chviličku sundat nohu z plynu a zadek začne předek nezáludně předbíhat. Ano, DS3 je na okreskách zábavná…

Přečtěte si také:  BMW chystá na podzim zahájení prodeje modelů iX a i4, ale i nové verze pro řadu 4 Cabrio, nové převodovky a nové laky

Ale co spotřeba paliva? Automobilka slibuje, že DS3 bude z nádrže v kombinovaném režimu jen ucucávat. V prospektech se dočtete o spotřebě paliva jen 5,8 litru na 100 ujetých kilometrů. My jsme si užívali motor a velmi dobré jízdní vlastnosti, takže jsme se dostali lehce přes 8. I tak jde o velmí příznivé číslo. Pokud autu budete šlapat na krk pořád a hodně, více než desetilitrová spotřeba nebude žádným problémem.

Za volantem se bude cítit dobře i pokud auto bude stát. Sportovní, kůží čalouněná sedadla nabízejí slušné boční vedení, mohla by snad jen být umístěna o trochu níže. Zadní sedadla jsou vlastně jen pro děti, postavy s krátkými nohami nebo nákup. Složitý je nejen nástup, ale zejména místem pro kolena či hlavu se šetřilo. Ani zavazadelník o objemu 285 litrů neoslní. Pokud plánujete jezdít ve více než dvou lidech a přavážet větší náklad, pak se možná raději poohlédněte alespoň po větší DS4.

test-citroen-ds3-faubourg-addict-16-thp-156k-p3

Citroën DS3 i po mnoha letech na trhu dokazuje, že jde o velmi povedené auto, které dokáže zaujmout nejednoho člověka – ať už jde o milovníka svěžího designu nebo mladého „závodníka“. Každému dokáže nabídnout to své, snad jen zájemcům o pohodlnou a klidnou jízdu se možná DS3 díky tvrdě naladěnému podvozku líbit nebude, ti budou muset sáhnout po C5

I když by se mohlo zdát, že toto přirovnání je úplně bezpředmětné, není tomu tak. Ačkoliv jde o dva zcela rozdílné modely, ceny jsou více než srovnatelné. Zatímco základní (i když akční) cena modelu C5 startuje pod půl milionem Kč, testovaná Dé-eS-trojka s vrcholným benzínovým motorem v druhé nejvyšší výbavě Sport totiž stojí dokonce více než 600 tisíc! A to opravdu není málo…

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Citroën
Typ: DS3
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: přední kola
Výkon: 115 kW/156 koní v 6 000 ot./min
Točivý moment: 240 Nm v 1 750 – 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.3 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.9 / 4.5 / 5.8
Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 715 mm
Výška: 1 458 – 1 483 mm
Rozvor: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 148kg
Objem zavazadlového prostoru: 285 / ? litrů
Ceník: k nahlédnutí tady