Nejmenší z prémiové řady automobilky Citroën, model DS3, se do redakční garáže podíval již potřetí – jednou, coby akční verze Young & Wild, podruhé jako kabriolet a potřetí teď, ve speciální výbavě Faubourg Addict se skvělým benzínovým motorem 1,6 THP.

Co si pod výbavou Faubourg Addict představit? Jde o designový paket vycházející z konceptu Numero 9, jenž se před dvěma lety představil na pekingském autosalonu. Výbava je dostupná pro všechny u nás prodávané Citroëny DS a poznáte je na první pohled podle nových laků karoserie s nafialovělými odstíny Whisper, podle střechy a krytů vnějších zpětných zrcátek se speciálním vzorem či podle kol s diamantovým výbrusem s barevným středem Whisper sladěným s odstínem karoserie. Pakte vás bude stát 31 tisíc ve výbavě Style, 16 tisíc Kč ve výbavě Sport a v nejvyšší výbavě Ultra Prestige je v základní ceně (aby také ne, když je přes 600 tisíc Kč). Naživo je ale tahle speciální DS3 hodně sexy.
S benzínovým motorem 1,6 THP o výkonu 115 kW/156 koní pod kapotou je postaráno také o sportovní zážitky za volantem. Motor má příjemný zvuk, který podpoří řidičovy sportovní choutky, ale přitom ani při delší jízdě neotravuje. Motor vznikl ve spolupráci automobilek PSA a BMW, ale každá z nich si finální naladění prováděla sama. V Citroënu motor netrpí takřka žádným turboefektem a odhodlaně zatahuje již od nízkých otáčkách (maximum točivého momentu 240 Nm leží už na hranici 1 750 ot./min.) a táhne až k červenému poli. Chybí mu snad jen nějaká výkonnová špička, ale tu je marné hledat u většiny dnešních turbomotorů…
Nejlépe se DS3 cítí na zakroucených okreskách s kvalitním povrchem. Podvozek je naladěn hodně tvrdě. Náklony karoserie takřka nezná, ale přijde-li hrbol nebo dokonce nějaké větší díry, začne odskakovat. Řazení a řízení však vůbec není špatné, ačkoliv řízení by mohlo být čitelnější.

Velkou radost budete mít – zejména na opravdu hodně zatočené silničce – z brzd. Mají poměrně ostrý nástup a jsou citlivé. Auto se do zatáčky vrhá drobně nedotáčivě po předku, stačí ale na chviličku sundat nohu z plynu a zadek začne předek nezáludně předbíhat. Ano, DS3 je na okreskách zábavná…
Ale co spotřeba paliva? Automobilka slibuje, že DS3 bude z nádrže v kombinovaném režimu jen ucucávat. V prospektech se dočtete o spotřebě paliva jen 5,8 litru na 100 ujetých kilometrů. My jsme si užívali motor a velmi dobré jízdní vlastnosti, takže jsme se dostali lehce přes 8. I tak jde o velmí příznivé číslo. Pokud autu budete šlapat na krk pořád a hodně, více než desetilitrová spotřeba nebude žádným problémem.
Za volantem se bude cítit dobře i pokud auto bude stát. Sportovní, kůží čalouněná sedadla nabízejí slušné boční vedení, mohla by snad jen být umístěna o trochu níže. Zadní sedadla jsou vlastně jen pro děti, postavy s krátkými nohami nebo nákup. Složitý je nejen nástup, ale zejména místem pro kolena či hlavu se šetřilo. Ani zavazadelník o objemu 285 litrů neoslní. Pokud plánujete jezdít ve více než dvou lidech a přavážet větší náklad, pak se možná raději poohlédněte alespoň po větší DS4.

Citroën DS3 i po mnoha letech na trhu dokazuje, že jde o velmi povedené auto, které dokáže zaujmout nejednoho člověka – ať už jde o milovníka svěžího designu nebo mladého „závodníka“. Každému dokáže nabídnout to své, snad jen zájemcům o pohodlnou a klidnou jízdu se možná DS3 díky tvrdě naladěnému podvozku líbit nebude, ti budou muset sáhnout po C5…
I když by se mohlo zdát, že toto přirovnání je úplně bezpředmětné, není tomu tak. Ačkoliv jde o dva zcela rozdílné modely, ceny jsou více než srovnatelné. Zatímco základní (i když akční) cena modelu C5 startuje pod půl milionem Kč, testovaná Dé-eS-trojka s vrcholným benzínovým motorem v druhé nejvyšší výbavě Sport totiž stojí dokonce více než 600 tisíc! A to opravdu není málo…
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Citroën |
| Typ: | DS3 |
| Motor: | řadový čtyřválec |
| Objem válců: | 1 598 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | benzín |
| Pohon: | přední kola |
| Výkon: | 115 kW/156 koní v 6 000 ot./min |
| Točivý moment: | 240 Nm v 1 750 – 4 000 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 7.3 s |
| Maximální rychlost: | 210 km/h |
| Převodovka: | šestistupňová manuální |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 7.9 / 4.5 / 5.8 |
| Délka: | 3 948 mm |
| Šířka: | 1 715 mm |
| Výška: | 1 458 – 1 483 mm |
| Rozvor: | 2 464 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1 148kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 285 / ? litrů |
| Ceník: | k nahlédnutí tady |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

