Říkáme to pořád. SUV, a to i ta malá, jsou na vzestupu. Zcela jasně to je možné vidět i na nejnovějších modelech, které automobilky uvádějí na trh. Vedle již zaběhnutých vozů jako například Škoda Yeti nebo Nissan Juke, jsou to letos novinky v podobě Peugeotu 2008, Renaultu Captur nebo právě dvojčat od GM – Chevroletu Trax a Opelu Mokka.

Obě auta se vyrábějí ve stejné továrně a dokonce na stejné lince. Auta používají stejnou techniku, totožně je prý naladěn i podvozek, ale liší se po stránce designu. Opel Mokka jsme otestovali koncem června, na Trax přišla řada až o pár měsíců později. Pod kapotou testovaného auta jsme měli stejný naftový motor 1,7 CDTi, tentokrát byl ale prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky spojen s pohonem pouze přední nápravy.

test-chevrolet-trax-17D-4x2-p1

Naftová jedna-sedmička nabízí výkon 96 kW/130 koní a točivý moment 300 Nm. To nejsou vůbec špatné hodnoty, díky nimž dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za rovných 10 sekund a jet maximální rychlostí až 189 km/h. Je jen potřeba ho trochu točit, do přibližně 2 000 otáček za minutu dynamikou příliš neoslní, po překonání této mety je však již k dispozici maximum točivého momentu.

Samotný motor je trochu hlučnější, ale dokáže jezdit neskutečně úsporně. Spotřeba se dá klidně udržet do šesti litrů na 100 kilometrů, a to se nebudete muset nijak výrazně snažit. V technických údajích se však optimisticky píše 5,4 l/100 km ve městě, 4,0 l/100 km mimo město a 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu. Pohotovostní hmotnost takto vybaveného auta je 1 383 kg (s pohonem všech kol 1 429 kg).

I když je Trax malým SUV, jeho světlá výška jen 158 mm (u čtyřkolky o 10 mm více) mu příliš nadějí mimo silnice nedává. I když je spoiler pod nárazníkem z plastu a zdá se být zdravě ohebný, je otázkou, kolik toho ve finále vydrží. Polní cesty pro něj asi problém nebudou, ale nějaké větší terénní nerovnosti by pro něj mohly znamenat konečnou. A nejen pro něj…

test-chevrolet-trax-17D-4x2-p2

Podvozek Traxu je nastaven spíše měkčeji a s trouchou nadsázky by se možná dalo říci, že byl přímo pro české silnice snad i vyvíjen. Je pohodlný, a ani větší nerovnosti nebo typické české díry na mamuty mu nedělají žádné problémy.

Přečtěte si také:  Test Audi A6 allroad 55 TFSI (2021)

Chevrolet Trax oproti Opelu Mokka boduje interiérem. Nemyslím ani tak místo, protože toho je tam stejně, ale spíše pojetím středového tunelu. Chevroletu dominuje velký displej se systémem MyLink, jehož prostřednictvím se ovládá většina funkcí.

Chevrolet Trax vůbec není špatným autem. Základní cena startuje na 334 900 Kč za atmosférický benzínový čtyřválec 1,6 l, nejlevnější čtyřkolka s přeplňovaným benzínovým motorem 1,4T stojí 441 900 Kč. A to není vůbec špatné!

Ceník je ke stažení tady.

-PS-