Test Chevrolet Aveo: Je pohodlný, ale sportovnost nehledejte

Autor: Pavel Srp - 20. 3. 2012


Chevrolet Aveo je malý sedan, který má za úkol nejen na českém trhu potrápit konkurenty jakými jsou například Škoda Fabia, SEAT Ibiza, Ford Fiesta, Nissan Micra či Peugeot 207 a mnoho dalších. Pokusili jsme se zjistit, jestli má šanci v těžké konkurenci uspět.

Chevrolet Aveo se nabízí ve dvou karosářských provedeních. Vybrat si tedy můžete z klasického čtyřdveřového sedanu nebo pětidveřového hatchbacku. My jsme měli k dispozici sedan s benzínovým motorem 1,6 litru o výkonu 85 kW/115 koní a s pětistupňovou manuální převodovkou. Vzhledem k tomu, že se jednalo o nejvyšší výbavu LTZ, mělo naše auto vše, co ke svému pohodlí řidič a jeho spolujezdci potřebují a to za cenu od 301 900 Kč.

Ve výbavě LTZ se nachází: 16″ alu kola, centrální zamykání na DO, klimatizace, přední mlhové světlomety, elektrická přední i zadní okna + zrcátka, palubní počítač, ABS + ESP, 6 airbagů, zadní parkovací senzory, denní svícení + funkce Follow me home, tempomat, bluetooth handsfree a mnoho dalšího.

Chevrolet Aveo v aktuální generaci nabízí mnoho designových prvků, díky kterým ho poznáte vždy a na první pohled. Při pohledu zepředu si nejde nevšimnout typické masky s logem Chevrolet a dělených světlometů, které nás vracejí do devadesátých let. Při bočním pohledu na autě nenajdeme nic zvláštního, vypadá jako typický sedan a nic závratného se neodehrává ani na zádi. Oproti předchozí generaci je však tato o mnoho „kulatější“.

Při pohledu do interiéru nás překvapí netradiční provedení „budíků“, které vypadají jako štít z motocyklu a jsou plně digitální. První kilometry za volantem byly při pohledu do kapličky ohromný nezvyk. Velkým plus je ovšem jejich přehlednost. Rychlost nelze přehlédnout a také ostatní údaje jsou dobře a jasně čitelné.

Cestující na předních ani na zadních sedadlech nebudou trpět nedostatkem prostoru, pokud jsou „normálního“ vzrůstu. Když povezete někoho s výškou kolem dvou metrů, dopřejte mu spíše místo vpředu, kde bude mít na hlavu, nohy i ramena místa dostatek. Dostatek místa budete mít také pro odložení svých věcí v interiéru. Ten nabízí bezpočet různých odkládacích prostor, skříněk či přihrádek.

Omezovat se nebude muset ani v případě nákladu. Ačkoliv jde o sedan, který není tak praktický jako hatchback, i tak se víko zavazadlového prostoru otevírá dostatečně a vstup pro zavazadla je relativně velký. Do kufru naložíte až 502 litrů. Tato hodnota za sebou zanechává i soupeře mnohdy o třídu větší.

Že je auto za opravdu velmi přijatelnou cenu je na něm občas poznat. Zvuk motoru nebo aerodynamický hluk se do kabiny dostává často více než by bylo zdrávo a ani tupé rány od přední nápravy při přejíždění nerovností nebo při jízdě na „kočičích hlavách“ nijak zvlášť příjemné nejsou.

Auto se svým nastavením hodí spíše do města, kde oceníte nejvíce nastavení podvozku, který je tak komfortní, že nekteré nerovnosti vyžehlí takovým způsobem, že ani nebudete vědět, že tam byly. Je potřeba si dát pozor při přejíždění vysokých betonových retardérů či při parkování u obrubníku. Auto má přední nárazník, respektive spojler, opravdu nízko a hrozí jeho poškození. Je naštěstí z měkkého plastu, takže spoustu karambolů ustojí bez ztráty květinky. Při popojíždění po městě často využijete i řazení. Řadící páka má příjemně dlouhé dráhy řazení a s rychlostmi se nebudete prát.

Na dálnici by ale neškodila delší „čtyřka“ a „pětka“ nebo přidání 6. rychlostního stupně. Při předpisových 130 km/h auto točí kolem 4 tisíc otáček – viz fotka v galerii. Díky aerodynamickému hluku a zvuku motoru se v kabině ozývá hodně silné hučení, což je nepříjemné. Maximální rychlost je 183 km/h, ale tu jsme ani nezkoušeli. Spotřebě paliva, která se na dálnici nedostane pod 9 litrů, to také neprospívá. Na dálnici je to pravý opak většího „brášky“ Chevroletu Cruze.

Výrobce udává spotřebu paliva 8,9 litru ve městě, 5,3 litru mimo město a 6,6 litru kombinovanou. My jsme jezdili během týdenního testu za 8,6 litrů s poměrem cestování 30% dálnice, 60% město a 10% okresky.

Chevrolet Aveo je příjemný společník pro klidnější řidiče, které s bohatou základní výbavou a prostorným interiérem pořídí za něco málo přes čtvrt milionu Kč. Zklamání vám v případě koupě tohoto auta nehrozí!

-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru