Test-2021-BMW_X6-40d_xDrive- (2)

BMW X6 ve třetí generaci už dobře známe, v testu jsme ho měli několikrát, ale tentokrát se k nám dostal s novým mild-hybridním pohonným ústrojím, jehož základ je dvěma turbodmychadly přeplňovaný naftový šestiválec. Pojďme se podívat, co jsme během týdenního testu o BMW X6 xDrive40d zjistili.

Na elektřinu nejezdí, ale vypíná motor i na dálnici

To, že jde o mild-hybridní model, poznáte poměrně jednoduše ještě než nastartujete. Tam, kde se dříve nacházelo tlačítko k deaktivaci systému Start/Stop, teď nic není. On tady totiž vlastně není ani systém Start/Stop jako takový. Mild-hybridní auta totiž vypínají motor nejen při stání na křižovatce (anebo kdekoliv jinde), ale i při jízdě.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz GLE 400 d 4MATIC (2019)

Stát se vám tak může, že pojedete třeba po dálnici, sundáte nohu z plynu a otáčky motoru spadnou na nulu. A stát se to může prakticky při jakékoliv rychlosti po ubrání plynu. Převodovka vyřadí na neutrál, motor deaktivuje a palubní přístroje pak napájí ze 48V startér/generátoru. Jeho výkon je 8 kW/11 koní a do práce se zapojuje i při sešlápnutí plynového pedálu.

Test-2021-BMW_X6-40d_xDrive- (6)

Startér/generátor totiž dává první impuls při zrychlování auta, ale díky obrovskému točivému momentu verze xDrive40d (700 Nm) to vlastně na rozdíl od výrazně slabších mild-hybridů ani nezaznamenáte. Na elektřinu ale auto jezdit nedokáže, ani pár metrů.

Přečtěte si také:  SEAT Ateca má po faceliftu. Krátce jsme se svezli s verzí FR 2.0 TSI 4Drive DSG

Systém Start/Stop jsme ve většině aut nejčastěji vypínali kvůli hrubému startování motoru při rozjezdu a abychom pocitově tolik nezatěžovali startér a autobaterii (ačkoliv na to jsou dimenzované). To ale mild-hybridy vyřešily, protože zpravidla přišly o startér a motor roztáčí přímo samotný startér/generátor. Díky tomu je jeho nastartování hladké a jemné a prakticky nepostřehnutelné. Mimochodem, to, aby se motor nevypínal, lze nastavit v individuálním jízdním módu, respektive je to nastaveno i ve sportovním módu.

Kus s auta s dobrou dynamikou a skvělou spotřebou

Testovaná verze xDrive40d je aktuálně nejvýkonnější naftovou motorizací, protože M50d xDrive, tedy čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec už z nabídky vypadl. I tak jde o auto, jehož technické údaje jsou rozhodně působivé. O točivém momentu už řeč byla, doplňuje ho výkon 250 kW/340 koní. Díky tomu tak tohle velké SUV dokáže z klidu na stovku zrychlit za 5,5 sekundy a jede až 248 km/h.

Test-2021-BMW_X6-40d_xDrive- (26)

Tahle absolutní čísla jsou sice zajímavá, ale přesto je ještě zajímavější samotná jízda. S motorem spolupracuje skvělá automatická osmistupňová převodovka, která si s ním, ale i s plynovým pedálem fantasticky rozumí. Jakmile jako řidič šlápnete na plyn, přesně ví, co má udělat, jaký rychlostní stupeň zařadit, aby byla akcelerace v dané situaci co nejlepší.

I když sešlápnete plyn až na podlahu, nepřijde ale žádná děsivá rána do zad, motor svou sílu servíruje výrazně, ale jemně. I tak velké a těžké (bezmála 2,3 tuny) auto nemá s dynamikou pražádný problém, lhostejno zda mluvíme o akceleraci z městských nebo dálničních rychlostí.

Přečtěte si také:  Test Audi Q7 50 TDI quattro (2019)

A spotřeba? S BMW X6 30d xDrive, které nebylo mild-hybridní a mělo šestiválec s jedním turbem, jsme jezdili kolem 8 l/100 km. S tímhle autem jsme sice měli spotřebu vyšší, ale přibližně jeden litr na 100 kilometrů, takže se dá pohybovat kolem devítilitrové hodnoty. S 80litrovou nádrží vám to vydrží na dostatečně dlouhé cesty.

Test-2021-BMW_X6-40d_xDrive- (16)

Závěr a cena

BMW X6 je velké auto, které zejména z pohledu designu vzbuzuje vášně, což je čistě subjektivní vjem. Ten si musí každý udělat sám, ale objektivně jde o auto, na jehož palubě je ticho a obklopují vás prémiové materiály a parádní zpracování. Pokud navíc projdete ceník, zjistíte, že posádku může rozmazlovat, co jim hrdlo ráčí a výše bankovního konta stačí. Chcete masážní sedačky? Máte je mít. Prémiové audio? Není problém? Jízdní asistenty? Těch je spousta už v základu, ale pár těch komfortních vám automobilka navíc umí nabídnout také. A myslí i na cestující na zadních sedadlech, pro které může mít – ostatně právě testované auto mělo – dotekové displeje, na kterých můžete buď sledovat navigaci anebo třeba televizi nebo film.

Přečtěte si také:  S novou generací Land Roveru Defender jsme se svezli v lomu Amerika

Asi není překvapením to, že i jízda je na vysoké úrovni. Adaptivní podvozek si dokáže s rozbitými silnicemi poradit i s 21″ koly, ale přesto se nezalekne pěkně zakroucené okresky, kde budete tím, co X6 dokáže, příjemně překvapeni.

A co prozradí pohled do ceníku? S nejlevnější verzí se vejdete pod dva miliony s daní. BMW X6 xDrive30d startuje na 1 951 300 Kč s DPH. Testovaná verze X6 xDrive40d začíná na 2 094 300 Kč s DPH, ale testovaný kus napěchovaný příplatkovou výbavou vyšel dokonce na 3 186 876  Kč s DPH.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: X6 xDrive40d
Motor: řadový šestiválec (R6)
Objem válců: 2993 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: všech čtyř kol (xDrive)
Výkon: 250 kW/340 koní při 4400 ot./min
Točivý moment: 700 Nm při 1750 – 2250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 5.5 s
Maximální rychlost: 248 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.9 – 6.8
Emise CO2: 207 – 179 g/km
Objem nádrže: 80 litrů
Délka: 4935 mm
Šířka: 2004 mm
Výška: 1696 mm
Rozvor: 2975 mm
Pohotovostní hmotnost: 2290 kg
Objem zavazadlového prostoru: 580 / 1530 litrů
Ceník: ke stažení zde
Upozornění na komentáře
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments