2020-bmw-x6-spy-video-01

BMW X5 a BMW X6 dostanou nový mild-hybridní pohon xDrive40d. Bude mít 700 Nm

Autor: Tisková zpráva - 11. 2. 2020


BMW X5 a BMW X6 je nyní k dispozici s mild hybridní technologií, jež významně zlepšuje hospodárnost a dodávku výkonu. Od května 2020 doplní nový vznětový řadový šestiválec v novém BMW X5 xDrive40d a novém BMW X6 xDrive40d 48V startér-generátor. Zásluhou spalovacího motoru posíleného na 250 kW/340 koní a dodatečné elektrické síly nabízejí oba nové modely segmentů Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC) ještě intenzivnější zátah při akceleraci.

Pro BMW X5 a BMW X6 je typická agilita při jízdě na silnicích různého typu a současně robustnost při jízdě mimo ně. Výrazný, mohutně elegantní vzhled a luxusní interiéry obou zakladatelů svých segmentů z nich tvoří jedinečné celky i v jejich nejnovějších generacích. Výjimečnou radost z jízdy v těchto dvou modelech BMW řady X pomáhají dotvářet také kvalita, komfort a pokrokové technologie, které se projevují v oblastech obsluhy a digitálních služeb. Nejnověji je inovativní přístup těchto vozů segmentů SAV a SAC patrný z nového vznětového motoru poskytujícího mimořádnou úroveň jízdní dynamiky a hospodárnosti.

Řadový vznětový šestiválec s vícestupňovým přeplňováním a optimalizovaným přímým vstřikováním paliva

Mezi prvky technologie BMW TwinPower Turbo v novém řadovém vznětovém šestiválci patří především dvoustupňové přeplňování pomocí turbodmychadel a přímé vstřikování Common Rail s piezo-elektrickými vstřikovači. Novinkou je též použití turbodmychadel s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek pro nízkotlaké a vysokotlaké turbodmychadlo, které přináší rychlejší a spontánnější reakce motoru. Vstřikovací soustava pracuje s tlakem 2700 bar a dokáže během jednoho pracovního cyklu vytvořit až deset cílených vstřiků. Takto přesné dávkování paliva, jehož důsledkem je příkladná hospodárnost a čistější výfukové plyny, umožnily i nové tlakové senzory integrované do každého ze vstřikovačů.

BMW X6 nové generace je oficiálně tady. Bude mít podsvícenou masku chladiče

Nový vznětový motor disponuje nejvyšším točivým momentem 700 Nm dostupným mezi 1750 a 2250 ot./min. Šestiválec dosahuje maximálního výkonu 250 kW/340 koní při 4400 ot./min. Nezáleží na tom, zda se nové BMW X5 xDrive40d a nové BMW X6 xDrive40d pohybuje na silnici nebo v terénu, optimální dodávku síly na kola zajistí 8stupňová samočinná převodovka Steptronic a inteligentní pohon všech kol BMW xDrive. Pro něj je typická při rozdělování hnací síly preference zadní nápravy, přinášející více dynamiky při jízdě v zatáčkách.

Dvoustupňový systém čištění výfukových plynů, který měl u vznětových motorů jako součást standardní výbavy premiéru v roce 2012, prošel dalším vývojem. Tento systém, umístěný v těsné blízkosti motoru, je nyní tvořen oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic s vrstvou SCR. Pro účinnější eliminaci oxidů dusíku je na výstupu z SCR umístěna ještě jedna zádržná jednotka. Nové BMW X5 xDrive40d a nové BMW X6 xDrive40d proto již nyní plní emisní normy Euro 6d, které vstoupí v platnost počátkem roku 2021.

Mild hybridní technologie: dodatečný elektrický výkon 8 kW/11 koní

Nový vznětový motor je spojen startér generátorem pracujícím s napětím 48 V a tvoří s ním mild hybridní jednotku. Výkon 8 kW/11 k elektrického motoru spojeného s klikovým hřídelem spalovacího motoru přináší spontánnější dodávku výkonu a současně zvyšuje celkovou účinnost poháněcí soustavy. Asistence elektromotorem umožňuje novému BMW X5 xDrive40d a novému BMW X6 xDrive40d zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 5,5 sekundy. Elektromotor současně umožňuje, aby spalovací motor po delší dobu pracoval z hlediska účinnosti v nejoptimálnějších otáčkách, což zajistí omezení krátkodobých výkyvů spotřeby paliva směrem vzhůru.

Test BMW X5 30d xDrive (2019)

Startér-generátor pohání elektřina ze 48V akumulátoru, který má na starosti také dodávku elektřiny 12V elektrické palubní síti vozidla. Tento akumulátor se dobíjí rekuperací při brzdění i akceleraci a současně i posunutím zatížení motoru do pásma s větší účinností. Mild hybridní technologie přináší také citelné zvýšení komfortu nového BMW X5 xDrive40d a nového BMW X6 xDrive40d. Startér-generátor pracující s napětím 48 V totiž současně pomáhá spalovacímu motoru s reakcemi na pokyny řidiče. Tento prvek zajistí taktéž suverénnější startování motoru takřka bez vibrací při jeho vypnutí v rámci činnosti funkce Auto Start Stop nebo během jízdy setrvačností. Tato vlastnost umožnila, že při jízdě setrvačností nedochází jen k odpojení motoru, ale motor může být zcela vypnut. Aby se příspěvek jízdy setrvačností na ekonomice provozu více projevil, je tato funkce nově k dispozici nejen v režimu ECO PRO, ale také v nastavení COMFORT.

2020-bmw-x6- (12)

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru