BMW řady 2 Active Tourer a řady 2 Gran Tourer byly trefou do černého. Automobilka si jejich prodeje chválí, kvůli absenci takového modelu totiž předtím zákazníci utíkali k jiným značkám. Rozhodli jsme se jeho model určený zejména pro rodiny vyzkoušet.
BMW nabízí dvě verze svého MPV. Kratší BMW řady 2 Active Tourer a delší verzi Gran Tourer, která přidává nejen pár decimetrů délky, ale také několik desítek litrů v kufru nebo až sedmimístné provedení. Redakčním testem prošla právě delší verze s benzinovým motorem 220i Gran Tourer.
Základem je praktičnost
Značce dlouho chybělo typické rodinné auto. Zákazníci to tak často museli řešit nákupem SUV a nebo běžných kombíků. Nebylo to ale ideální, a tak se BMW rozhodlo splnit zákazníkům i tato přání. Navíc to fungovalo u mercedesu s jeho třídou B, proč by to nemohlo fungovat u BMW. No, a funguje. Skvěle.
BMW řady 2 Gran Tourer je dlouhé 4 556 mm, to je o 214 mm více než modely řady 2 Active Tourer. Objem zavazadlového prostoru je v řadě 2 Active 468 litrů, v řadě 2 Gran Tourer je to už dokonce 645 litrů. Tato hodnota se dá navíc posunutím zadních sedaček v rozmezí cca 15 cm zvětšit. Pár litrů objemu se dá přidat také změnou sklonu opěradel. Rázem je to až 805 litrů. Maximum je až 1905 litrů, to v případě, že sklopíte dělená opěradla (40 : 20 : 40) opěradla zadních sedadel.
Příjemný je také vyšší posez, díky němuž je dobrý výhled do všech směrů. Zaměření na rodinu je dobře vidět i na množství odkládacích přihrádek, včetně možnosti umístit do dveří i 1,5litrovou láhev. Příjemná je také možnosti připlatit si za stolky ve druhé řadě sedadel, které se vyklápějí z opěradel těch předních.
Testované auto mělo příplatkovou třetí řadu sedadel, odveze tak až 7 cestujících. Jak asi tušíte, zadní sedadla jsou spíše pro menší pasažéry. Místa je tu pomálu, ale se svými 180 cm jsem se sem dokázal relativně normálně posadit. Bylo však nutné posunout ta v druhé řadě dopředu, abych měl prostor pro kolena.
Pohon: přeplňovaný dvoulitr, automat a pohon předních kol
V nabídce jsou dva benzinové motory, tříválec 18i a čtyřválec 20i. Pod kapotou testovaného modelu je ten větší z nich s označením 20i. Jde o jedním dvoukomorovým turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který už dobře známe z jiných modelů značky, například z BMW X1, které stojí na stejné platformě. Motor nabízí výkon 141 kW/192 koní a točivý moment 280 Nm. Oba benzinové motory jsou v nabídce výhradně s pohonem předních kol, ale na výběr je manuální nebo automatická převodovka.
Ačkoliv jde vlastně o vůbec nejvýkonnější (o 1 kW) motor z celé nabídky, i tak jde o auto, které ocení spíše klidnější řidiči. Ne snad, že by motor neměl dostatek síly, ale projevuje se tu nejen vyšší těžiště, ale také hmotnost téměř 1,6 tuny i celkové naladění auta. Rychlost autu nechybí, vždyť zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 7,6 sekundy a maximálka leží až na 221 km/h. Motor je ale v nízkých otáčkách poměrně nevýrazný, je potřeba ho točit.
Automatická převodovka v tomto případě není tak hladká jako u modelů s primárně poháněnou zadní nápravou, namísto skříně ZF je tu převodovka Aisin. Poznáte to podle jejího voliče, který nevypadá jako joystick. Jde o jednu z těch nejlepších automatických převodovek na trhu, řadí hladce, rychle a intuitivně.
A spotřeba? Jde o poměrně velké a těžké auto s relativně velkým motorem. Nebude benzin z nádrže hltat? BMW slibuje, že nikoliv. Kombinovaná spotřeba se udává mezi 5,9 – 6,2 l/100 km. Reálně se spotřeba při běžné jízdě pohybovala podle palubního počítače mezi 8 a 9 l/100 km. Objem palivové nádrže je 51 litrů.
Závěr a cena
Ačkoliv jde o BMW, rozhodně nejde o model, se kterým byste si užívali sportovní jízdu, přesto svými jízdními vlastnostmi většinu ostatních MPV předčí. Jde spíše o klidné rodinné auto, které splní nároky i větších rodin. Podvozek je tužší, nikoliv však nepohodlný nebo nepoddajný, vnitřní prostor je bohatý a v praktičnosti tento rodinný bavorák body také neztrácí. Pokud je pro vás trojkový kombík příliš malý a SUV nechcete, modely řady 2 Active Tourer nebo právě větší a delší 2 Gran Tourer by pro vás mohly být dobrým řešením.
Nabídka startuje tříválci spalujícími benzin i naftu a pokračuje čtyřválci. Základní cena benzinového provedení 218i Gran Tourer startuje na 754 000 Kč, vznětové verze na 760 500 Kč. Za čtyřválec připlatíte v benzinové verzi na 847 600 Kč, v případě naftové to je 819 000 Kč.
[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,–
Praktický a prostorný interiér,Nemožnost pohonu všech čtyř kol pro benzinové verze
Motor je v nízkých otáčkách letargický,Pocitově i materiály „levnější“ BMW
[/table]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,220i Gran Tourer
Motor:,řadový čtyřválec (R4)
Objem válců:,1 998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,141 kW/192 koní při 5 000 až 6 000 ot./min
Točivý moment:,280 Nm při 1 250 až 4 600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.6 s
Maximální rychlost:,221 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.5 / 5.4 / 6.2
Emise CO2:,143 g/km
Objem nádrže:,51 litrů
Délka:,4 556 mm
Šířka:,1 800 mm
Výška:,1 641 mm
Rozvor:,2 780 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 570 kg
Objem zavazadlového prostoru:,645 – 805 / 1 905 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]