Audi A6 nové generace přijela na trh jako sedan nebo jako kombík. Pod kapotou může mít benzinové, naftové i plug-in hybridní motorizace. My jsme v rámci klasického týdenního testu vyzkoušeli aktuální vrchol nabídky. Náš celočerný kombík poháněl benzinový třílitrový šestiválec, který byl spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol quattro.
Úplně nové
Poslední představené modely Audi A5 a Q5 využívají úplně novou podvozkovou platformu PPC (Premium Platform Combustion), která je určená pro spalovací modely. Stejnou – i když prodlouženou – využívá i nové Audi A6, lhostejno, zda s karoserií sedan nebo jako testovaný Avant. S předchozí Audi A6 tak to nové nemá společného prakticky nic.
Poznat je to i při běžném pohledu – je jedno, jestli zvenku nebo do kabiny. Tady nezůstal kámen na kameni. Německá automobilka změnila prakticky vše, stejný není ani znak v masce chladiče nebo na víku kufru. Nová A6 byla vyvíjena s důrazem na co nejlepší aerodynamiku, čemuž byly její tvary přizpůsobeny. Je celkově kulatější než ta původní.

Uvnitř je palubní deska, jejíž design – pokud už znáte nové Audi Q5 a A5 – nepřekvapí. Její tvary, uspořádání a nakonec i třetí dotekový displej před spolujezdcem už dobře známe. Mezigeneračně opět ubylo fyzických ovladačů, přičemž pro ovládání už slouží jen jeden displej, o ten spodní A6 v nové generaci přišla. Škoda. Byl to vlastně nakonec docela příjemný způsob ovládání auta.
Dotekové ovládání má novinka také na volantu anebo na panelu na dveřích. Tady se ovládají vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, přepínají se světlomety (potkávací, automatické, mlhové, …), dětské pojistky zadních dveří a stahování oken, ale také se tu ukládá poloha řidičova sedadla do paměti. I když už jsme si na toto ovládání po několika testech nových modelů Audi zvykli, stále nám to nepřijde jako ideální řešení.
V autě je hodně místa na předních i na zadních sedadlech, což prozrazují i jeho vnější rozměry. Vždyť kombík měří na délku 5001 mm, široký je 1875 mm bez vnějších zpětných zrcátek a na výšku naměříme 1465 mm. Ve všech směrech je to mezigenerační nárůst a delší je také rozvor náprav (i když jen o 3 mm). Ten aktuálně měří 2930 mm. Odvezete i vcelku hodně zavazadel, standardní objem kufru je u spalovacích verzí 503 litrů (mimochodem, sedan má objem 530 litrů), ale sklopením dělených opěradel zadních sedadel se dá samozřejmě zvětšit až na 1534 litrů. A mimochodem, na tažném zařízení můžete odvézt maximálně 2100 kg.
A co technika?
Pod kapotou lze v současnosti mít plug-in hybrid, čtyřválcový naftový mild-hybridní dvoulitr se 150 kW nebo šestiválcový benzinový mild-hybridní třílitr, což byl i případ našeho auta. Jde o vidlicový motor s maximálním výkonem 270 kW/367 koní a s točivým momentem 550 Nm. A je to hodně rychlé auto, což napovídá i hodnota zrychlení z místa na stovku za pouhých 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Mimochodem, pokud se rádi svezete svižněji, oceníte jistě i sportovní diferenciál quattro, který má testovaný šestiválec standardně.
Všechna Audi A6 Avant jsou standardně vybavena pohonem všech čtyř kol quattro a automatickou převodovkou S tronic, což je ale jednoduše běžná dvouspojka DSG. A to se nakonec z pohledu komfortu a kultivovanosti ukazuje jako největší slabina jinak povedeného pohonného ústrojí. Detailněji si to rozebereme o pár odstavců níž.
Nejnovější generace Audi A6 se standardně dodává s klasickým podvozkem s pružinami a tlumiči, ale je možné se připlatit za adaptivní vzduchové odpružení. To umožní nejen měnit nastavení a naladění podvozku od komfortního a houpavého až po tužší a jistější na rychlejší průjezdy zatáčkami, ale také umí měnit světlou výšku. V nízkých rychlostech dokáže o 20 mm zvýšit světlou výšku, takže nabídne lepší průchodnost terénem, ale ve vyšších rychlostech se naopak světlá výška o 10 mm snižuje. Je to pro lepší stabilitu a nižší odpor vzduchu a spotřebu paliva. Případně si můžete pořídit také sportovní podvozek, který nabízí světlou výšku ve srovnání se základním podvozkem o 20 milimetrů nižší.

Připlatit si lze také za natáčení kol zadní nápravy. A to je příplatek, který se na jízdních vlastnostech a obratnosti auta také projeví. Natáčení zadních kol funguje tak, že v rychlostech do 60 km/h se zadní kola otáčejí proti těm předním (až do úhlu 5°), což zmenšuje poloměr otáčení až o jeden metr. Pokud 60 km/h překročíte, pak se zadní kola začnou otáčet ve stejném směru jako ta přední (maximálně do 2°), což zvýší stabilitu. V rámci nastavování jízdních režimů si můžete upravit intenzitu, se kterou se bude zadní náprava otáčet (buď agresivněji nebo jemněji, úhel natočení jako třeba v Renaultech měnit nelze).
Za volantem
Přestože pod kapotou máme benzinový šestiválec, po stisknutí startovacího tlačítka se podle sluchu často nic nestane. Může za to fakt, že je to mild-hybrid, navíc MHEV+, jak jej v Audi označují, který dokáže popojíždět i čistě na elektřinu. A také to tak při manévrování v minimálních rychlostech docela často dělá. Vyjíždět z parkovacího místa jen na elektřinu tak není vůbec problém. Ujedete tak ale jen jednotky metrů, pak spalovací motor naskočí a převezme iniciativu.
Samotný motor je poměrně tichý, do kabiny jeho zvuk téměř neproniká, což platí nejen při klidné jízdě, ale i pokud sešlápnete plynový pedál až na zem. V tu chvíli převodovka ochotně o několik rychlostních stupňů podřadí a auto vyrazí s překvapivě velkou razancí vpřed. Dynamika je to, co testovanému Audi A6 Avant rozhodně nechybí. Navíc dokáže být stále komfortní a posádku při jízdě konejší. Zejména pokud máte podvozek nastavený do režimu Comfort, to se pak auto při jízdě příjemně pohupuje. Dynamické nastavení naopak podvozek přitvrdí, ale pořád bude parádně filtrovat nerovnosti a nebude prkenný.

Po nastartování se nejnovější modely Audi vždy přepínají do vašeho individuálně nastaveného jízdního režimu, takže odjíždíte s autem tak, jak chcete. Chcete sportovní motor, ale komfortní podvozek a řízení? Můžete to mít. A budete to tak mít po každém novém nastartování. Pak si samozřejmě můžete přepnout i na předdefinovaná jízdní nastavení přímo z automobilky, ve kterém nechybí dynamické a komfortní naladění auta. A to i na velkých příplatkových 21″ kolech, přestože to, že mají nízké pneumatiky, na nerovnostech poznáte.
Stejně jako u menších modelů Audi, i u A6 jsme si s vypnutým audiosystémem všimli pískání elektrické části pohonného ústrojí při akceleraci i při brzdění (rekuperaci). Je to ovšem hodně decentní a někteří členové posádky zvuk neslyšeli. Jakmile pustíte hudbu – a stačí klidně jen opravdu potichu – přestanou to vnímat i ti citlivější členové posádky. Je to jednoduše daň za opravdu parádní odhlučnění auta.
Na dlouhých cestách je testované Audi A6 Avant velmi příjemným společníkem, trochu se to ovšem změní v ucpaném městě. A teď bude právě řeč o automatické převodovce. Jde o dvouspojkovou skříň, která je navíc spojena s mild-hybridním pohonem. A jakékoliv zabrzdění do zastavení a následné rozjíždění z místa znamená velmi zvláštní chování, kdy se v převodovce připojuje spalovací motor. Není to hladké tak, jak bychom si u takového auta představovali. Trochu se to zlepší deaktivací systému Start/stop, kdy na volnoběh prakticky „deaktivujeme“ mild-hybridní pohon, ale to lze jen přepnutím převodovky do sportovního režimu (tlačítkem ani jinak to nejde). Naftové Audi A6 Avant se čtyřválcem, kterým jsme se o pár dní později také vozili, bohužel fungovalo podobně. Nelíbí se nám to o to víc, že tak „drsné“ chování převodovky jsme třeba u menšího mild-hybridního Audi A5 nepozorovali. A ani u pětkového BMW se nic takového neděje.

Třílitrový šestiválec potěší i spotřebou paliva, protože ta se dá při normální jízdě v kombinovaném režimu držet mezi 9 a 10 l/100 km. Pokud vyrazíte na delší cestu po dálnici, stáhnete ji běžnou pohodovou jízdu na hranici maximální povolené rychlosti i k 8 l/100 km. Standardní objem nádrže je ale u kombi pouze 56 litrů.
Závěr a cena
Nové Audi A6 Avant s benzinovým šestiválcem je přesně ten typ auta, které si zamilujete hlavně na dlouhých cestách. Je rychlé, tiché, nabízí spoustu místa v interiéru, díky vzduchovému podvozku dokáže být opravdu komfortní, ale pak díky natáčení zadní nápravy dokáže být zároveň i překvapivě obratné a jisté v zatáčkách. Ty opravdu pozitivní dojmy nám ale kazí příliš dotekového ovládání, což je sice záležitost subjektivní, zato drobné pískání elektrické části pohonu a hlavně chování dvouspojkové převodovky v kombinaci s mild-hybridem při popojíždění v kolonách, kde auto nepůsobí tak uhlazeně, už úplně subjektivní není. A to je škoda.
A cena? Nejlevnější Audi A6 Avant aktuálně startuje na částce 1 716 900 Kč s DPH. Za to dostanete kombík s naftovým motorem 2,0 TDI. Testovaný kombík s motorem 3.0 TFSI je o 229 tisíc korun dražší, jeho základní cena začíná na 1 945 900 Kč s DPH. Testované auto s balíkem příplatkové výbavy vyšlo dokonce na 2,8 milionu korun s daní.
Technické údaje:
| Auto: |
Audi A6 Avant 3,0 TFSI quattro |
|
Motor: |
vidlicový šestiválec |
|
Objem válců: |
2995 ccm |
|
Plnění motoru: |
turbodmychadlo |
|
Palivo: |
benzin |
|
Pohon: |
všech čtyř kol |
|
Výkon: |
270 kW/367 koní |
|
Točivý moment: |
550 Nm |
|
Zrychlení 0-100 km/h: |
4,7 s |
|
Maximální rychlost: |
250 km/h |
|
Převodovka: |
sedmistupňová automatická |
|
Spotřeba paliva: |
6,9 – 7,0 l/100 km |
|
Emise CO2: |
156 – 159 g/km |
|
Objem nádrže: |
56 litrů |
|
Délka: |
5001 mm |
|
Šířka: |
1875 mm (bez vnějších zrcátek) |
|
Výška: |
1465 mm |
|
Rozvor: |
2930 mm |
|
Pohotovostní hmotnost: |
2084 kg |
|
Objem zavazadlového prostoru: |
503 / 1534 litrů |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek





































