tesla-model-3

Tesla řeší problém u více než milionu svých aut. Zavírání oken je tak silné, že může ublížit

Autor: Anina Russová - Zdroj: Reuters, Tesla - Foto: Tesla - 1. 10. 2022


Svolávací akce nejsou ničím novým, ovšem způsob, jakým je řeší Tesla, novinkou je. Automobilky totiž standardně auta svolávají do servisů, ovšem Tesla jen vyhlásí, že je problém, ale auta fyzicky do servisů nemusí. Vše bývá zpravidla řečeno pomocí aktualizace dotčeného softwaru. A nejinak tomu je i v rámci aktuální servisní akce, která se týká více jak milionu Tesel.

Na problém se zavíráním oken upozornil automobilku americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NHTSA), podle kterého může zavírající se okno vyvinout přílišnou sílu a nemusí správně detekovat případnou překážku, tedy třeba prsty. V důsledku toho může dojít ke zranění, přičemž kvůli tomu teď tato vozidla nesplňují federální standardy motorových vozidel.

Přečtěte si také:  Tesla musí řešit žalobu za klamavou reklamu na systém Autopilot. Prý nefunguje tak, jak značka tvrdí

Podle NHTSA a Tesly by se tento problém měl týkat 1,1 milionu kusů Modelu 3 (2017-2022), Modelu Y (2020-2021) a také Modelu X (2021-2022). Sama automobilka se k problému již pro agenturu Reuters vyjádřila. Prý provedla dodatečné testy zavírání oken, problém opravdu identifikovala a vše bude vyřešeno pomocí aktualizace softwaru na dálku. Navíc prý Tesla v souvislosti s tímto problémem neeviduje žádná zranění či jiné problémy.

Servisní akce přichází v době, kdy řeší Elon Musk rozkol právě s úřadem NHTSA. Muskovi totiž vadí, že úřad používá pojem svolávací akce do servisu i v případě Tesly, která fakticky do žádného servisu nemusí. Podle Muska to poškozuje jméno značky a některé uživatele může uvést v omyl.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek