Ve čtvrtek se na našem facebookovém profilu rozvinula diskuze u sprintu supersedanů Audi a Mercedes-AMG. Skloňovaly se tam elektromobily Tesla, které by prý obě auta strčily do kapsy. Tak se proti Tesle postavil Jeep a namazal si ji na chleba…

Na startu dráhy s délkou 1/8 míle (asi 200 metrů) proti sobě stojí elektromobil Tesla Model S Raven s modernizovaným pohonným ústrojím, která dostala nový synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Tesla totiž až doposud v modelech S a X používala asynchronní motory. Současně s tím americká automobilka vylepšila promazávání, chlazení, ložiska a další drobnosti, čímž se jí podařilo dosáhnout až 93% účinnosti, čímž se zvýšil výkon i dojezd. Pro pohon zadní nápravy automobilka používá stále asynchronní motor. 

Tesla Model S Performance v nové verzi Raven tak dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 2,5 sekundy a maximální rychlost činí až 261 km/h.

600+koňový souboj: Je rychlejší Audi RS7 Sportback nebo Mercedes-AMG GT 63 S 4dveřové kupé?

Proti tomu stojí Jeep Grand Cherokee, který byl původně docela obyčejným modelem s 6,4litrovým motorem V8. Nejde o vrcholné, sportovní verze TrackHawk nebo snad Hellcat. Dostal ale kompresor a některé další úpravy, což jeho dynamický potenciál výrazně vylepšilo. Dokonce natolik, že Teslu Model S dokázal na sprintu porazit. Vedl prakticky od začátku až do konce závodu.

Tesla Model S zajela osminu míle za 6.8405 sekundy s maximální rychlostí v cíli 101.6 mph (163,5 km/h) a Jeep to zvládl za 6.7175 sekundy s maximální rychlostí 104,8 mph (168,6 km/h), což je čas rychlejší o 0.1603 sekundy.