Někteří zákazníci, kteří se před dlouhými měsíci objednali elektromobil Tesla Model 3 na něj stále marně čekají, protože automobilka jeho výrobu moc nestíhá. Je jasné, že jsou rozladění, ale na druhou stranu možná mohou být rádi, protože v posledním spotřebitelském testu Model 3 vcelku propadl.

Test provedl magazín Consumer Reports a pro účely testu si Model 3 redakce dokonce zakoupila. No, nakonec máme vcelku štěstí, že se k nám tyto informace vůbec dostaly. Také totiž mohla na dodání auta stále čekat…

Nutno říct, že ne vše na Modelu 3 je špatně. Redaktoři velmi chválili dobrou pozici řidiče za volantem nebo velmi slušnou dynamiku a ovladatelnost auta. Dokonce Teslu přirovnali k BMW řady 3. A to už je co říct. Jenomže kromě těchto několika plusů redakce přišla také na několik celkem zásadních mínusů.

Tesla totiž prošla i testem brzd. Ty na první pohled nedopadly vůbec špatně, když auto zvládlo z 96 km/h zastavit na vcelku slušných 43 metrech. Problém ale byl v tom, že Model 3 nebyl schopen tento výsledek opakovat. I když redaktoři nechali brzdy vychladnout, každé další měření dopadlo o něco hůř. Nakonec byla průměrná brzdná dráha z 96 km/h rovných 50 metrů, a to už tak dobrý výsledek rozhodně není. Vlastně se tak zapsal mezi nejhorší výsledek mezi testovanými auty. Redakce si myslela, že může jít o problém jejich konkrétního kusu, a tak si půjčila jiný Model 3 a ten vystavila úplně stejnému testování. A výsledek? Naprosto totožný.

Dalším problémem byl infotainment auta. Ten sice patří mezi ty nejmodernější na trhu, ale i tak má svá úskalí. Ty se odvíjejí od starého pořekadla, že v jednoduchosti je síla. Infotainment je sice moderní, ale jeho ovládání je náročné, a nepříliš logické. Odvádí tak řidičovu pozornost, což může vést k nehodě.

Podle testu není Model 3 špatné auto, ale právě vzhledem k těmto nedostatkům jej redakce nemohla doporučit ke koupi. No, možná to měli říct dřív, než americká automobilka začala evidovat desítky objednávek. Ušetřila by tak hodně lidem hodně peněz.