Americká automobilka Tesla se potýká s dalším technickým problémem. Tentokrát jde o poruchu centrálního řídicího počítače, která se vyskytuje u nejnovějších modelů značky. Závada se objevuje u vozidel vybavených nejnovějším hardwarem s označením HW4, který Tesla představila teprve před několika měsíci.
Porucha už po pár kilometrech
Není to úplně malá závada, navíc ji zákazník objeví hodně brzy. Podle informací, které zveřejnil magazín Electrek.co, začali majitelé hlásit problémy s řídicím počítačem doslova po pár desítkách či stovkách ujetých kilometrů. Problém je zákeřný především v tom, že porucha prakticky vyřadí auto z provozu. Dotkne se totiž aktivních bezpečnostních prvků, couvací kamery, navigačního systému, ale i dalších funkcí.
Tyto problémy se týkají nejnovějších modelů amerického výrobce, u starších elektromobilů, které nemají systém HW4, se to neprojevuje. O problému se hovoří na diskusních fórech a ve facebookových skupinách. Řidiči a majitelé dotčených Tesel tam popisují prakticky stejné problémy, které se objevily zničehonic. Mimochodem, když například přestane fungovat zadní kamera, může jít dokonce v USA o porušení federálních bezpečnostních předpisů.
Tesla je zatím (ostatně jako vždy…) skoupá na oficiální prohlášení o tom, že se něco děje a co konkrétně se děje, ale spekuluje se o tom, že příčinou problému je nízkonapěťová baterie (tedy klasická 12V autobaterie). Ta má totiž podle dostupných informací selhávat během kalibrace kamer. Tehdy se totiž může nějakým způsobem zkratovat.
Zatím jen v USA
Potvrzeno zatím je, že se problém týká amerických elektromobilů Tesla, evropského trhu by se (minimálně zatím) tato chyba asi týkat neměla. Není to však vyloučeno, protože Tesla prodává co do hardware prakticky stejná auta po celém světě.
I tak se to ale zdá být poměrně závažným problémem, protože Tesla chce svá auta naučit jezdit autonomně. Pokud by se takové problémy vyskytovaly častěji, autonomní Tesly by mohly být pro provoz na pozemních komunikacích opravdu velkým rizikem.