Fanouškům na nadcházející soutěži ADAC Rallye Deutschland, která se uskuteční ve dnech 16. až 19. srpna, zrychlí tep předjezdec s výjimečným automobilem, jímž bude Porsche Cayman GT4 Clubsport. Nasazení koncepční studie pro kategorii FIA R-GT na základě vozidla GT pro okruhové závody s téměř sériově vyráběnými vozy bude pro Porsche zkouškou ohněm za reálných podmínek. Následně pak bude rozhodnuto, zda by mohl s podobným vozidlem vzniknout ve střednědobém horizontu projekt soutěžního vozu pro zákazníky.
Za volant usedne tovární jezdec Porsche Romain Dumas (Francie), který je považován za jednoho z nejuniverzálnějších jezdců v motoristickém sportu. Vítěz vytrvalostního závodu v Le Mans nastupuje již dvanáct let s vlastním týmem na start soutěží na celém světě. Dumas dokázal kromě toho čtyřikrát zvítězit v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku a je držitelem jeho traťového rekordu. Testovacího programu se studií soutěžního vozu Cayman GT4 Clubsport se zúčastnili také tovární jezdci Richard Lietz (Rakousko) a Timo Bernhard (Bruchmühlbach-Miesau), kteří rovněž disponují zkušenostmi z rallye.
Porsche Cayman GT4 Clubsport, který nalézá od sezony 2016 široké uplatnění v zákaznickém motoristickém sportu na celém světě, je poháněn šestiválcovým motorem boxer se zdvihovým objemem 3,8 litru a nejvyšším výkonem 283 kW/385 koní. Motor, uložený uprostřed, pohání zadní kola. Páčkami za volantem ovládá řidič řazení dvouspojkové převodovky PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). Pro soutěžní nasazení byl vůz vybaven kompletní ochranou spodní části vozu. Do dveří je vložen ochranný prvek z pěnového materiálu, který pohlcuje nárazovou energii a používá se také v soutěžních vozech kategorie WRC.
„Těšíme se na reakce soutěžní scény na naši koncepční studii vozidla pro kategorii FIA R-GT,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí oddělení motoristického sportu a vozidel GT. „Všechny zájemce z řad jezdců a šéfů týmů bych rád pozval k podrobné prohlídce naší studie soutěžního vozu v servisním zázemí. Na základě jejich reakcí a zájmu o koupi ze strany potenciálních zákazníků rozhodneme pak do konce roku, zda ve střednědobém horizontu vyvineme na základě budoucího modelu Porsche soutěžní vozidlo v podobě, která je blízká sériové výrobě.“