Značka Audi absolvovala v centru města Le Mans technickou přejímku pro 24hodinový závod za přítomnosti velkého množství diváků.
Připraven na Le Mans: Audi Sport Team Joest absolvoval již v neděli týden před závodem technickou přejímku na 24 h Le Mans. Dva vozy Audi R18 e-tron quattro a dva vozy R18 ultra prošly technickou prohlídkou bez jakýchkoli problémů. Neobvykle brzký termín technické přejímky ovšem znamenal, že tři jezdci Audi nebyli přítomni a dorazili o den později. Loïc Duval závodil v Malajsii, Oliver Jarvis bojoval na Slovakiaringu a Marc Gené byl na Velké ceně Kanady Formule 1. Diváci mohli poprvé sledovat technickou přejímku na Place de la République v centru města Le Mans, protože letos probíhá rekonstrukce dosud používaného náměstí Place des Jacobins před katedrálou Saint-Julien.
Letošní 80. ročník slavného vytrvalostního závodu 24 h Le Mans se pojede ve dnech 16. až 17. června 2012 a Audi do něj nasadí celkem čtyři sportovní prototypy LMP1. Dva vozy s označením Audi R18 e-tron quattro (startovní čísla 1 a 2) budou jako první závodní vozy v Le Mans vybaveny hybridní jednotkou, která kombinuje elektrický pohon přední nápravy s konvenčním pohonem zadní nápravy vznětovým motorem V6 TDI 3,7 litru. Ten jediným je zdrojem hnací síly v prototypech Audi R18 ultra (startovní čísla 3 a 4), nejlehčích závodních vozech Audi pro Le Mans všech dob.
Za volant prototypů Audi usedne celkem dvanáct jezdců v barvách týmu Audi Sport Team Joest, kteří mají na svém kontě dohromady devatenáct vítězství v Le Mans. S jedničkou budou obhajovat loňské vítězství Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F). Vůz číslo dvě budou postupně řídit Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish (I/DK/GB), s „trojkou“ se postaví na start Romain Dumas/Loïc Duval/Marc Gené (F/F/E) a startovní číslo 4 bude patřit posádce Marco Bonanomi/Oliver Jarvis/Mike Rockenfeller (I/GB/D).
Značka Audi vyhrála od roku 2000 vytrvalostní závod 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii legendárního závodu. Audi dokazuje svůj „náskok díky technice“ nejen počtem triumfů, ale i úspěšnými inovacemi. Po prvním vítězství motoru TFSI (v roce 2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (v roce 2006) následovalo v roce 2010 první vítězství vozu s motorem přeplňovaným turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (VTG).
Vítězové závodu 24 h Le Mans (od roku 2000):
2000 – Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
2001 – Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
2002 – Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
2003 – Capello/Kristensen/Smith (Bentley)
2004 – Ara/Capello/Kristensen (Audi)
2005 – Kristensen/Lehto/Werner (Audi)
2006 – Biela/Pirro/Werner (Audi)
2007 – Biela/Pirro/Werner (Audi)
2008 – Capello/Kristensen/McNish (Audi)
2009 – Brabham/Gené/Wurz (Peugeot)
2010 – Bernhard/Dumas/Rockenfeller (Audi)
2011 – Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi)
Tisková zpráva/-PS-