TK-tatra-buggyra-racing-dakar-2019- (4)

Český závodní tým Tatra Buggyra Racing dnes na tiskové konferenci prozradil své plány na nadcházející, již 41. ročník Rallye Dakar 2019. Do závodu chystá dva závodní kamiony.

Letos jen v Peru

Nejtěžší závod světa Rallye Dakar se po letošním jubilejním 40. ročníku, jenž se konal v Peru, Bolívii a Argentině, přesouvá pouze do Peru. V lednu 2019 tak na závodníky čeká hlavně písek, ten bude závodníky provázet až na 70 % trasy. Většina ze závodních jezdců, včetně jednoho z pilotů týmu Tatra Buggyra Racing Martina Šoltyse to vítá. Ten totiž na dnešní tiskové konferenci prozradil, že vysoké nadmořské výšky v Bolívii mu nevyhovují a z písečného závodu má radost, a to i přesto, že v loňském roce se právě písečných dun bál nejvíce.

Rallye Dakar 2019 odstartuje 6. ledna slavnostním zahájením na pódiu v Limě, tedy v hlavním městě Peru. Než se 17. ledna dostanou závodníci opět zpět do Limy na konec závodu, budou muset zdolat 3000 závodních kilometrů v celkem 10 etapách.

Oba dva piloti Buggyry, tedy Martinové Kolomý a Šoltys, si do závodu věří. Před pár týdny si vyzkoušeli formu na tradiční tuniské El Chott Rallye de Tunisie, kde zároveň testovali novou výbavu svých kamionů. Martin Šoltys měl na svém voze výkonnější brzdy, protože si v letošním dakarském závodě stěžoval na jejich nedostatečnou účinnost. Tentokrát už to bylo prý dobré. Cíl závodu však nakonec stejně neviděl, protože před koncem závodu zastavil a pomáhal po havárii zraněné motorkářce Gabriele Novotné.

Martin Kolomý, který tuniský závod opět vyhrál, zkoušel mimo jiné novou zadní nápravu. Tu ale ještě na dakarský závod v roce 2019 na autě mít nebude.

TK-tatra-buggyra-racing-dakar-2019-panorama

“Nechceme se jen zúčastnit!”

V roce 2019 to bude již po šesté, kdy Tatra Buggyra Racing na Rallye Dakar pojede a podle slov manažera týmu Jana Kalivody se ani tentokrát rozhodně nejede pouze zúčastnit. Mimochodem pro Martina Kolomého to bude dokonce 10. dakarský závod.

V roce 2019 nasadí roudnický tým pouze dva závodní speciály, vynechá tzv. rychlou asistenci. Startovní číslo 508 má kamion pilotovaný Martinem Kolomým, kterému bude sekundovat dvojice Jiří Stross a Rostislav Pilný. Druhý kamion se startovním číslem 515 bude řídit Martin Šoltys, spolujezdci mu budou David Schovánek a Tomáš Šikola.

Jan Kalivoda také zmínil, že šéfkonstruktér týmu (a trojnásobný mistr Číny v závodech tahačů na okruzích) David Vršecký odvedl na závodních speciálech s inženýry a mechaniky perfektní práci. Po loňském závodě, kdy si tým přivezl dlouhý seznam toho, co je potřeba pro další ročníky dakarského závodu vylepšit (zejména z pohledu trvanlivosti a spolehlivosti), se na obou závodních kamionech zapracovalo.

Martin Šoltys pojede s původním, avšak kompletně repasovaným autem, Martin Kolomý má auto prakticky nové. Z toho původní prý zbyla jen kabina. Po loňských problémech s elektroinstalací, která byla podle týmu zapříčiněna působením soli a dalších vnějších vlivů při přepravě na trajektu (auto nebylo v suchu v podpalubí, ale nahoře “na vzduchu”), byla kompletně přepracována. Dodala ji společnost, kterou Vršecký blíže nejmenoval, ale prý dodává i armádě nebo leteckým společnostem.

Josef Kalina jako reportér

Josef Kalina, který se legendárního závodu bude účastnit již po 41., tentokrát nepojede v roli člena závodní posádky. Bude v týmu Tatra Buggyra Racing v roli zákulisního reportéra a bude odkrývat to, jak to běhá “za oponou”.