Auta jsou prostě jen technika a elektronika, která může čas od času vypovědět službu. A to se také stává. Asistenční služba německého autoklubu ADAC sestavila žebříček, ke kterým autu kvůli poruše na cestě vyrážela nejčastěji.
V žebříčku, který zveřejnil německý autoklub ADAC, se dozvíme, ke kterým autům na silnici nejčastěji vyráželi pracovníci asistenčních služeb, protože se auto z nějakého důvod stalo nepojízdným.
A že nejde o nějaká plytká data, dokazuje fakt, že v roce 2021 vyjížděly asistenční služby k třem a půl milionům porouchabých vozidel, cože je přibližně 9600 výjezdů denně! Nejčastěji šlo „pouze“ o vybitý akumulátor, ale někdy šlo o vážnější poruchy. Často šlo o problémy s motorem – se vstřikováním paliva, zapalováním či všemožnými senzory. Následovaly poruchy podvozku, brzd, řízení, palivového systému, klimatizace a výfuku.
Ve statistikách jsou uvedena pouze auta, kterých je v německých autoklubech registrováno alespoň 10 tisíc kusů. Do nejnovějších statistik se tak dostalo 132 modelů 22 značek. Jejich stáří bylo od 3 do 10 let. Jejich spolehlivost nakonec udává tzv. „Index spolehlivosti“, u něhož platí, že čím nižší číslo, tím lépe.
Na konec žebříčku se zařadila tato osmička automobilů, přičemž některé z nich jsou v rámci určité nespolehlivosti poměrně nečekané.
- Smart ForFour (2015 – 2018)
- Hyundai i20 (2012 – 2014)
- Renault Clio (2014 – 2015)
- Toyota C-HR (2017 – 2019)
- Toyota Corolla (2019)
- Ford S-Max (2016 – 2018)
- Volkswagen Sharan (2012 – 2015)
- Opel Insignia (2015 – 2017, 2019)
Kde je urban legend o držáku u Toyoty? Vypadá to, že už je to opravdu jen legenda.