Skoda_Octavia_RS508-BSR-tuning

Tahle Škoda Octavia RS má motor upravený na 508 koní. Přesto se s ní dá jezdit každý den do práce

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: BSR - 18. 3. 2022


Výkon přes 500 koní na přední nápravě zní jako špatný nápad, navíc v autě bez samosvorného diferenciálu. I tak ale mlže jít o výkon, který se dá na silnici docela bez problémů přenést. To dokazuje upravená Škoda Octavia RS třetí generace.

Pohled na tvar výkonových křivek na grafu z motorové brzdy dává tušit, že tohle auto nabídne spoustu zábavy za volantem jak v běžném provozu, tak i v rámci Trackdays. Pro třetí generaci vozů Škoda Octavia RS s motory 2.0 TSI všech tří výkonových variant 162 kW/220 koní, 169 kW/230 koní anebo 180 kW/245 koní si švédský úpravce BSR připravil tuningovou úpravu BSR Stage 5, která výkon zvýší na více než dvakrát takovou hodnotu. Motor bude mít finálně přes 500 koní a točivý moment více než 600 Nm.

Pro dosažení bezpečného a dlouhodobě funkčního navýšení výkonu bylo třeba vyměnit některé součásti pohonného ústrojí. Motor jako takový včetně vnitřních součástí zůstává u této úpravy bez zásahu úpravce. Pro snížení teploty nasávaného vzduchu je třeba instalovat výkonný intercooler/chladič stlačeného vzduchu. Aby motor získal potřebné množství nasávaného vzduchu ve správném, tedy co nejkratším čase, nahradil úpravce původní sání novým karbonovým sáním s vyšší průchodností a sportovním vzduchovým filtrem. O zvýšení plnícího tlaku na hodnotu až 2 barů se nově stará zakázkové turbo s kuličkovými ložisky a o odvod většího objemu výfukových plynů nová nerezová výfuková soustava se sportovním katalyzátorem.

graf-Skoda_Octavia_RS508-BSR-tuning

Vše je nakonec zakončeno úpravou naladění řídící jednotky tak, aby vše fungovalo, jak má. Výsledkem je samozřejmě i ono značné zvýšení výkonu motoru. O přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD se v tomto případě postará unikátní PPC3 Tuning System.

Vozy s DSG převodovkou dostanou vylepšený software převodovky, u aut s manuální převodovkou bude vyměněna spojková sada za sadu performance.

Při pohledu na výkonový graf je zřejmé, že do 2500 ot./min dosahuje upravený vůz nižšího výkonu, než v nastavení originálním. Tento charakter umožňuje každodenní příjemné používání vozu v běžném provozu. Masivní nárůst výkonu a točivého momentu přichází po dosažení 3000 ot./min (přesně v tu chvíli, kdy jsou rotující hmoty hnacího traktu rozpohybované).

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru