Tato svolávací akce se týká téměř 300 000 vozů napříč celým koncernem, protože mohou mít problémy s únikem paliva. Příčinou je vstřikovací vedení v motoru 2,0TDI roku výroby 2009-2012.
V určeném období byl požit trubkový materiál pro vstřikovací vedení, na kterém se po obrobení objevovaly rýhy na povrchu trubek. Motor 2,0TDI za určitých provozních podmínek (spojených s regenerací filtru pevných částic) vykazuje chvění a díky tomuto chvění může docházet ke vzniku prasklin na jednom ze vstřikovacích vedení. Tuto závada se projevuje zápachem paliva.
Servisní zásah může trvat 15 minut až 1 hodinu. U každého daného vozu bude na vstřikovací vedení upevněn omezovač chvění. Volkswagen uvádí, že nebezpečí požáru motoru nehrozí, jde o preventivní opatření.
Tato svolávací akce se týká vozů VW (Eos, Golf, Jetta, Passat, Tiguan a Transporter T5). Dále se tento problém vztahuje na automobily znček Audi, SEAT i Škoda, ale v daleko menším měřítku. U Škody se jedná o Octavie (2009 až 2011), Superby (2009 až 2011) a Yeti (2010). U Audi jde o modely A3 a u SEATu se celá záležitost týká pouze 183 vozidel.
V rozsahu uvedené svolávací akce, která je vypsána v rámci celého koncernu, je za značku Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy v ČR svoláváno 2.530 vozidel, z toho aktuálně 2.036 osobních vozů VW, 494 užitkových vozů VW a 3 vozy Audi. SEATu se svolávací akce netýká. Vozidla zahrnutá do této akce jsou v současné době svolávána ve spolupráci s Ministerstvem dopravy ČR, které obesílá doporučeným dopisem jejich majitele.
[nggallery id=247]
-TJ-