Každá automobilka vyhlásí čas od času nějakou svolávací akci. Děje se tak už mnoho let a nejde o přiznání nekvality aut, spíše o řešení konkrétního problému tak, aby nedošlo k nehodám. A když už k nim dojde, tak aby jich bylo co nejméně. Svolávací akce ale neplatí jen pro aktuální vozy. Výrobce je klidně může vyhlásit i na 20 let stará auta.
„Svolávací akce je vydána v případě, že zjistíme potenciální problém s komponentem vašeho vozidla. Může se jednat o drobné technické závady nebo elektrické problémy, které by mohly ohrozit bezpečnost,“ vysvětluje například značka Kia. Každá automobilka má na svém webu soupis aktuálních svolávacích akcí, případně nabízí možnost si auto v registru svolávaček prověřit. Zpravidla k tomu stačí zadat VIN auta a hned zjistíte, zda se vás nějaká svolávací akce týká. Třeba BMW takto před pár lety kvůli airbagům svolávalo řadu 3 vyráběnou v letech 1997 až 2000.
A japonské Subaru zákazníky informuje takto: „Subaru vždy informuje vlastníky vozidel o všech svolávacích kampaních. Doporučujeme však pravidelně kontrolovat, zda vaše vozidlo není v nějaké svolávací kampani zahrnuto. O veškeré informace případně můžete požádat kterékoliv autorizované servisní středisko Subaru.“
U novějších aut je to sama automobilka, která majitele svolává do servisů. U těch opravdu starých je ideální, když si je majitelé čas od času prověří. A to právě buď na webových stránkách výrobce, případně je možné mu napsat mail, nebo kontaktovat některého z autorizovaných servisů, kde poradí, co a jak. A právě tam v případě platné svolávačky následně zamíří vaše kroky. Není třeba se obávat, veškeré servisní úkony spojené se svolávací akcí budou vždy zdarma!
A všechna česká zastoupení všech značek vždy umí prověřit i auta dovezená ze zahraničí. Ta totiž mohou mít jinou formu VIN kódu než je používáno v Česku, typicky třeba japonská Subaru mají výrazně kratší VIN než vozy z Česka.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned