Zase Toyota a zase britský úřad pro reklamní standardy. Není to poprvé, kdy Toyota přišla o jednu ze svých reklam, a není to ani poprvé, kdy proti nějaké reklamě brojí britské úřady. A znovu jde o absurdní důvod, nad kterým se dá jen kroutit hlavou.
V prvé řadě je minimálně zarážející, že jde o reklamu z roku 2020. V ní se „stádo“ pick-upů Toyota Hilux prožene divokou přírodou, hodně to připomíná přírodopisné filmy a stáda koní. Ostatně, zcela jistě to byl i záměr, protože Toyota spot doplnila sloganem „Born to roam“, tedy „Zrozen k toulání“. A přesně v tom je problém. Reklama se ale nelíbila skupině, která má za cíl dostat z veřejného prostoru všechny reklamy, a která si říká Adfree Cities. Ta také předala vše k vyšetření úřadu pro reklamní standardy a ten rozhodl, že jak video verze této reklamy, tak plakát, který k ní Toyota vytvořila, nesmějí být nijak dostupné v britském veřejném prostoru.
Důvodem je to, že reklama podle úřadu ukazuje jízdu bez účelu, v terénu a v přírodních ekosystémech, která nebere žádné ohledy na své environmentální dopady. K tomu všemu úřad varuje ostatní, že reklamní materiály musí být odpovědné jak ke spotřebiteli, tak k celé společnosti. Zjednodušeně řečeno to znamená, že jízda jen tak, třeba i pro radost, je nevhodná a environmentálně nepřijatelná.
Toyota se zkoušela bránit tím, že reklama přece nikoho nenabádá, byť jen k napodobování jízdy, jaká je zachycena ve videu, ale marně. Argumentovala také tím, z videa je naprosto jasné, že nejde o britský venkov. Ale marně. Úřad stále tvrdí, že reklama ukazuje reálnou jízdu, která by mohla někoho nabádat k podobným radovánkám. A ty jsou v dnešním světě zakázány.