2019-kveten-adac-gt-autodrom-most- (6)

Jak se dalo očekávat, jezdci supersportovních vozů šampionátu ADAC GT Masters, který se jede o tomto víkendu na mosteckém okruhu, stále zrychlují. Výrazně k tomu jistě přispěl nový asfaltový povrch, který dráhu pokrývá ze dvou třetin. Ve srovnání s loňskou tuzemskou premiérou ADAC GT Masters na autodromu v Mostě se ti nejlepší nyní zlepšili zhruba o vteřinu.

Výrazný progres pak časomíra zaznamenala při kvalifikaci do prvního sobotního závodu. Vyhrál ji Patric Niederhauser s Audi R8 LMS týmu HCB Rutronik Racing v čase 1:30,655, čímž vylepšil o 0,83 vteřiny čerstvý rekord ADAC GT Masters na této trati Svena Bartha s vozem Corvette C7 GT3-R z pátečního tréninku. Do prvního víkendového závodu, který proteplily vytoužené sluneční paprsky, tak Niederhauser vybojoval pole position.

Vydařenou kvalifikaci Niederhauser s týmovým kolegou Kelvinem van der Lindem proměnili v premiérové vítězství v této sezoně. Po druhém a čtvrtém místě z prvních dvou závodů v Oscherslebenu se tak profilují jako žhaví kandidáti na celkové vítězství v letošní sezoně. Druhou pozici si pohlídali Ital Mirko Bortolotti s Němcem Christianem Engelhartem na Lamborghini. O tom, že páteční skvělý čas nebyl náhodný, nenechal soupeře na pochybách ani Barth. S kopilotem Davidem Jahnem brali čtvrté místo. Cílem sice projeli na bronzové příčce, jury ale později tři jezdce penalizovala. Původní výsledky tak doznaly změn.

Smůlu sobotního závodu v domácím prostředí z loňského roku neprolomil jediný český závodník ve startovním poli Filip Salaquarda na Audi R8 LMS stáje I. S. R. svého otce Igora. S týmovým kolegou Frankem Stipplerem se museli spokojit dvacátým místem, před korekcí výsledků na tom byli ještě o dvě příčky hůře. 22. Propadli se přitom z 11 příčky. Pořád ale lepší než v roce 2018, kdy Filip musel po kolizi hned v první zatáčce odstoupit. Naděje se tak upírá k nedělnímu závodu, česko-německá dvojice obhajuje páté místo.

Úplně zle si nevedl nováček šampionátu Fabian Vettel, bratr čtyřnásobného šampiona monopostů F1 Sebastiana. Se 16., respektive 14. místem může být spokojený. Dojet v polovině pelotonu výkonnostně vyrovnaných speciálů a k tomu v dravé konkurenci zkušených skvělých jezdců není vůbec špatný výsledek.

Stejně jako při loňské premiéře, ani letos se 31 silných dravých strojů, které na startovní rovince nabírají rychlost přes 200 kilometrů v hodině, do první zatáčky nevešlo. Na následnou skrumáž, při níž z vozů létaly plastové díly, doplatil dvojnásobný světový šampion vytrvalostních závodů a dvojnásobný pokořitel proslulé čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans Timo Bernhard. Nezbylo, než své Porsche uvízlé v kačírku naštvaně opustit. Neméně napínavé a dramatické byly i sobotní souboje jezdců vložených sérií závodního víkendu, tedy ADAC TCR Germany, Porsche Carrera Cup Germany a Spezial Tourenwagen Trophy.

Závodní víkend v Mostě pokračuje nedělními závody. Vstupenky si fanoušci mohou zakoupit v místě konání závodu, tedy u vchodu na divácký svah autodromu, u vchodu do paddocku autodromu a v areálu rekreačního střediska Matylda. I v neděli bude otevřeno už od 07:00 hodin.