Výkony dnešních aut anebo alespoň jejich dynamika se i v docela běžných verzích dnešních aut dostaly na úroveň supersportů z 80. a 90. let minulého století. Dává ale smysl postavit proti sobě při závodu ve sprintu tehdejší sportovní auto a dnešní hot hatch? Pojďme se na to podívat.
Na startovní čáře jsou vedle sebe první generace sporťáku Honda NSX a aktuální generace Hondy Civic Type R. Honda NSX je velmi speciální model, vždyť na jeho vývoji se podílel i legendární závodník Ayrton Senna. Honda auto vyráběla dlouho, první exempláře sjely z výrobní inky už v roce 1991, ty poslední pak až o 14 let později. Výroba první generace NSX byla ukončena v roce 2005. Výroba té druhé se rozjela od roku 2016.
Hondu NSX první generace poháněly šestiválcové atmosférické motory s objemem 3,0 a po modernizaci v roce 1997 s objemem 3,2 litru. S motory byla spojena pětistupňová manuální anebo čtyřstupňová automatická převodovka Sports Shift. Výkonově se Honda NSX pohybovala od 250 do 290 koní. Poháněna byla zadní kola.
Moderní hot hatch Civic Type R pohání dvoulitrový čtyřválec s 320 koňmi, které přenáší šestistupňová manuální převodovka na přední kola s mechanickým samosvorným diferenciálem. Hatchback je ale přibližně o jeden a půl metráku těžší než starší sporťák.
Tipnete si, jak tenhle závod dopadne? My ne…