Evropský trh je pro výrobce automobilů náročnější, protože tu musejí splňovat opravdu přísné emise. Navíc je to hodně malý trh, kvůli kterému je třeba opravdu velkých investic do vývoje. Některé automobilky tak z Evropy pomalu odcházejí, ale Subaru slibuje, že tu zůstane. Alespoň prozatím.

Přečtěte si také:  Síť stanic technické kontroly zveřejnila statistiky spolehlivosti. Japonci nejsou ani na "bedně"

Rok 2020 byl pro většinu značek opravdu náročný, prodeje klesaly hlavně kvůli tomu, že továrny (nejen jejich samotné, ale i dodavatelů) byly uzavřeny nebo měly kvůli koronavirovým opatřením výrazně omezený provoz. Subaru tak v roce 2020 prodalo výrazně méně automobilů než v letech předchozích.

V rozhovoru pro britský magazín Autocar to komentoval šéf britského zastoupení značky John Hurtig, který do vedení britského zastoupení přišel loni v létě ze severu Evropy. Reportérům potvrdil, že rok 2020 byl „absurdní“ a prodaje japonské značky v byly v Evropě „trapné“. Ve Velké Británii Subaru prodalo jen 951 aut, což je ve srovnání s rokem 2019 pokles na 68 %. Ostatně mohl za to ale i fakt, že tamní dealer Subaru registroval v prosinci 2019 spoustu aut, protože od ledna 2020 začaly platit nové emisní normy, kvůli čemuž by importér nemusel splnit předepsané flotilové emise a platil by tak vysoké pokuty. A to se negativně projevilo na zisku automobilky, protože automobily se nedaly prodávat jako nové, i když prakticky nové a nejeté byly. 

I české zastoupení automobilky zaznamenalo nižší prodeje. V roce 2020 prodalo 701 automobilů, přičemž v roce 2019 to bylo 979 kusů. To znamená meziroční pokles o 278 automobilů a 28 %.

Přečtěte si také:  Jak klesá cena auta podle jeho barvy? Nejméně je to u žlutých aut

Ani tak ale automobilka nehází flintu do žita a tvrdí, že na evropském trhu zůstane. Letos na trh uvede opět několik novinek, kterými budou nový Outback, ale i Forester, Impreza a XV v nových modelových rocích. Na druhou stranu se sem ale nedostane nová generace Subaru BRZ, což je velká škoda.