Je to takřka na den přesně rok, kdy americké Subaru společně s firmami Crawford Performance a Grabowski Brothers Racing představilo speciál Subaru Crosstrek Desert Racer určený pro závod Baja 500. Šlo spíše o buginu než o auto, původní model Crosstrek, tedy u nás XV, vlastně vůbec nepřipomínal. O to více stylu ale tahle pouštní hračka měla.

Firma Crawford Performance se rozhodla, že se znovu připomene a nabídne běžným zákazníkům, vlastnícím model Crosstrek možnost se pouštnímu speciálu alespoň trošku přiblížit. Do nabídky tedy zařadili nový podvozek, který Crosstrek – u nás Subaru XV – přizvedávají o něco výš. Abychom byli konkrétní, tak je to o dva palce, tedy 5 centimetrů vpředu a o 1,5 palce, tedy 3,8 centimetru vzadu. Nejde jen o samotný podvozek, ale také veškeré jeho komponenty, včetně rozpěr. Jízdní vlastnosti pak prý zůstanou zachovány, vlastně se možná trošku zlepší.

Aby svou práci předvedli v co možná nejlepším světle a zaujali opravdu na první pohled, upravili jeden vůz tak, jak by se líbil i nám. Kromě podvozku mu dali také kola obutá do terénních pneumatik, přidali světelnou rampu do spodní části předního nárazníku, ochranný rám toho zadního a hlavně legendární válečné barvy značky Subaru. Parádní změna u jednoho jinak vcelku nenápadného auta, co myslíte?