Bazarový svět je poslední dobou extrémně štědrý na auta velkých jezdců. Namátkou, pamatujete na krásný Ford Focus WRC, který řídil Carlos Sainz? Teď se na prodej objevila podobně krásné Subaru Impreza WRC, které nepilotoval nikdo jiný než legenda jménem Colin McRae.

Subaru Impreza WRC Colin McRae 3

Pokud jste dostatečně velkými fandy do rally, máme pro vás dobrou zprávu. Tenhle poctivý kus automobilové historie je k mání dokonce v sousedním Německu. Než však začnete shánět auto s podvalníkem, něco si o něm přečtěte.

Subaru Impreza WRC vzniklo jako první vlaštovka od automobilky se souhvězdím plejád. Když v roce 1997 vypsala automobilová federace FIA nová pravidla, podle kterých vznikla kategorie WRC, Subaru bylo spolu s Fordem mezi prvními. Kategorie WRC vznikla pro vozy s dvoulitrovými přeplňovanými motory a pohonem všech kol. Speciál postavený na základech první generace Imprezy tohle samozřejmě dokonale splňoval. Čtyřválcový boxer pod kapotou měl předepsaný výkon 300 koní. Takový výkon byl pomocí sekvenční převodovky posílán na všechna čtyři kola.

Tento konktrétní kousek, který se objevil u známých Mohr Klassik nedaleko německého Stuttgartu, nese číslo šasi 003 a jak jsme již naznačili výše, za jeho volantem se objevovala legenda, samotný Colin McRae. A to konkrétně na slavné Rallye Monte Carlo, v lednu roku 1997. Subaru Impreza WRC samozřejmě vystřídalo majitele a dokonce, když jej odkoupil polský závodní jezdec Krzysztof Holowczyc, který s vozem absolvoval rovnou čtveřici sezón, ztratilo původní tovární barvy. Dalších těžko uvěřitelných 9 sezón Impreza střídala majitele, aby se jí v roce 2008 dostalo té nejlepší péče. Prošla kompletní renovací a dostala zpět typickou modrou barvu, zlatá kola a svítivě-žluté logo Subaru. Od té doby mimo krátké náštěvy Rally Legend v San Marinu, stojí tahle Impreza WRC v soukromé sbírce a je v naprosto dokonalém technickém stavu.

A právě v takovém stavu se Imprezu majitel rozhodl prodat. Což je samozřejmě geniální zpráva. Předpokládám, že lafetu jste už sehnali, teď jen stačí sbalit hypotéku vaší a vašich dvou podobně postižených kamarádů, a vyrazit do Německa. Levné to rozhodně nebude! Cenu sdělí prodejce pouze vážným zájemcům na vyžádání. Nicméně k dispozici jsou i náhradní brzdy, pružiny a tlumiče. A to už se za ty peníze skoro určitě vyplatí 😀

Přečtěte si také:  Závodní Dacia Sandero R4 se postaví na start Rallye Monte Carlo 2020