Losí testy jsou poměrně zajímavým prověřením schopností auta při vyhýbacím manévru. Některá auta ho zvládnou jednodušeji, jiná složitěji. A často jednotlivá auta překvapí – některá negativně, jiná pozitivně. Teď španělští specialisté na losí testy vzali na zkušební trať Subaru Forester e-Boxer, asi nečekali, že tak vysoké auto dopadne tak dobře.

SUV mají totiž při tomto testu problém skoro pokaždé. Může za to jak jejich hmotnost, tak také vyšší světlá výška a tím pádem vyšší těžiště. Fyzikální zákony pak udělají své a to i přes to, že současná SUV mají většinou velmi dobré jízdní vlastnosti. A ty má podle španělských novinářů právě i Forester, který se sice do vyhýbacího manévru a následného slalomu nepouštěl nijak ochotně, ale nakonec obě zkoušky zvládl s naprostou jistotou.

První losí test však příliš dobře nedopadl. Nicméně ne snad, že by byl problém u samotného auta. Testující přiznávají, že v první jízdě chyboval především řidič, jehož až příliš zbrklá reakce v kombinaci se zapnutým ESP způsobila, že se se Forester dostal do lehkého smyku a test nebylo možné dokončit.

Test mild-hybridního Subaru Forester e-Boxer (2020)

Další jízdy už byly bez ztráty kytičky. Specialisté z km77.com po testu uvedli, že Foresteru není takový vyhýbací manévr nebo slalom dvakrát příjemný. Je cítit, že se mu lehce naklání karoserie a v první chvíli rozhodně není k náhlým vyhýbacím manévrům nijak dvakrát ochotný. Ale když už se do něj opře, je jistý, spolehlivý a nijak s řidičem nedebatuje. Jen prý řízení by mohlo být o něco rychlejší, to je ale drobnost.