Socialistické škodovky bývaly ještě před pár lety zbožím, kterého se lidé zbavovali. Auta dávali do šrotů, případně “prodávali” za flašky rumu. V posledních letech je ale vše jinak a i tyto automobily stoupají na ceně. Lidé jsou za ně ochotni utrácet velké peníze. Některé z nich ale mohou zaujmout i ty, kteří tato auta běžně nemají rádi. Třeba jako tato upravená Škoda Rapid z Velké Británie.

Auto z fotogalerie patří původem Polákovi, který se přestěhoval do Velké Británie, kam si s sebou právě vzal i svoje auto. Jeho Škoda Rapid byla vyrobena v roce 1989, ale jak to tak bývá, po letech už auto nebylo úplně v kondici. Padla tedy volba na to, že bude opraveno. Z oprav se ale postupem času přešlo i na úpravy, které z auta na pohled udělaly kombinaci několika modelů. Třeba přední ani zadní světla, která toto nyní auto má, neměl Rapid nikdy, ta byla pouze na sedanu před modernizací, tzv. “užovce”.

Před třiceti lety byly pro smích, dnes jejich ceny stoupají. Lidé si oblíbili socialistické veterány

Auto nedostalo žádné zběsilé úpravy, ale vlastně jen decentní vylepšení. Ve výsledku je ale upravené poměrně zásadně. Na první pohled nejdříve zaujme zcela nový lak, pak pozměněné světlomety anebo snížený podvozek či jiná kola. Ta navíc neměla škodovka pouze jedny, ale hned několik. Od původních plechových disků s malými originálními plastovými krytkami, přes převařené plecháče, až po lité disky.

Upravený je také motor. O detailech toho mnoho nevíme, ale majitel Łukasz Sochacki hovoří o výkonu 85 koní. To je oproti výchozímu Rapidu nárůst přibližně o dvě desítky koňských sil. A to není vzhledem k hmotnosti úplně málo. I díky sníženému podvozku navíc bude auto lépe sedět na silnici.

Spousta lidí úpravy klasických aut a youngtimerů neschvaluje, ale i díky tomu je toto auto ještě na silnici a ne ve šrotu.

Na fotkách v galerii můžeme vidět i určitý vývoj – od renovace, přes první úpravy, až po současný stav.