Subaru Czech Rally Team prolomil letošní smolnou sérii a v Hustopečích zažil velmi úspěšný víkend. Posádka Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová si ve svém Subaru Impreza WRX STI odvezla z jihomoravské soutěže šestou příčku v absolutním pořadí soutěže a druhou příčku ve své třídě 3.
„Tak už je jasné, že příčinou smůly nebyl design našeho vozu – prostě stačilo, abych si oholil vousy, a štěstí se přiklonilo na naši stranu,“ smál se na cílové rampě Vojtěch Štajf, pilot Subaru Czech Rally Teamu. Jeho dobrá nálada nebyla překvapením. I přes technické potíže z úvodu soutěže se celou dobu držel v první pětici dobře obsazené třídy 3, páteční noční sekce jej pak vynesla až na bronzovou příčku mezi těmito tzv. produkčními vozy. Ani v sobotu se díky vyrovnaným kvalitním výkonům posádky na její medailové pozici nic neměnilo. Soupeři ´pod bednou´ neustále maličko zaostávali, naopak jezdecká chyba dravého Semeráda znamenala pro posádku oranžovočerného Subaru Impreza WRX STI nečekaný dáreček v podobě posunu až na druhou příčku třídy 3. Na této skutečnosti už se nic nezměnilo, přestože to Štajf s Ehlovou v samém závěru vůbec neměli snadné: „Finále bylo pro nás trochu infarktové, na poslední erzetě nám téměř přestaly fungovat brzdy a kdyby byla soutěž jen o maličko delší, museli bychom nejspíš odstoupit,“ popisuje drama pražský jezdec a pokračuje: „Jakoby se zdálo, že tahle rally měla vyvážit naší smůlu z předchozích závodů, tentokrát nám totiž naopak přálo štěstí vrchovatě.
Už v pátek cestou na první zkoušku jsme zjistili, že se nám uvolnila volantová tyč a posléze také to, že nás zlobí zadní brzdy. Proto jsme první dva testy jeli v poněkud volnějším tempu, neboť na zdejších rychlých tratích je potřeba mít v auto plnou důvěru, aby se dalo jet skutečně naplno. Po opravě jsme zrychlili, měli jsme ale znovu kliku, když jsem v jedné zatáčce udělal jezdeckou chybku a vůz zavadil o betonový panel, přestože jsme jej měli správně v rozpisu označený. Štěstí je však vrtkavé a zatímco na minulé soutěži jsme udělali dva defekty a ani nevíme kde, tentokrát to odnesl jen naštípnutý ráfek. Pneumatika vydržela a my se obešli bez časové ztráty. Poté jsme se mohli plně soustředit na jízdu a podle plánu otestovat i nové pneumatiky Pirelli specifikace RX5B. Porovnání s těmi osvědčenými pro ně vyznělo v naměřených časech velmi dobře, jen si budu muset ještě chvíli zvykat na jejich odlišné chování. V samotném závěru soutěže jsme sice už neměli na pneumatiky moc myšlenek, ale opět vše dopadlo správně – cíl byl umístěn přesně tak daleko, aby nám brzdy vydržely a všechna kapalina z nich nestihla vytéci…“
Tomuto tvrzení s úsměvem lehce oponuje spolujezdkyně Marcela Ehlová: „Přece jen o něco lepší by bylo, kdyby cílová rampa byla na rovině a ne z kopečka, takhle jsem musela zůstat při rozdílení cen ve voze a držet alespoň ruční brzdu. A protože pořadatelé tentokrát rozdávali dokonce i zlaté věnce pro nejlepší smíšenou posádku, museli mi ho prostrčit oknem a nasadit přímo na krk. To mi ale samozřejmě nevadilo, soutěž nám vyšla perfektně a já jsem moc spokojená. Velké díky patří i mému manželovi, že fandil na dálku a postaral se skvěle i o našeho malého synka, takže jsem mohla opět závodit.“
Štajf s Ehlovou kromě již zmíněných úspěchů dojeli v Hustopečích do cíle také nejrychleji ze všech posádek s pneumatikami Pirelli, ani žádný vůz Subaru se neumístil ve výsledcích výše. Radost měli také mechanici, neboť ani jeden z týmových vozů nebude po soutěži potřeba výrazněji opravovat a oni se před nadcházející legendární Rally Bohemia mohou plně soustředit na přípravu zbrusu nového vozu. „Rozhodně se ale před jejím startem opět oholím, potřebujeme totiž, aby se nás štěstěna držela i nadále,“ říká vesele Vojtěch Štajf.
[nggallery id=1021]
Tisková zpráva/-PS-