Seeing-Machines-GuardianBdMS

Seeing Machines Limited (AIM: SEE), společnost zaměřená na pokročilou technologii počítačového vidění, která navrhuje monitorovací systémy operátorů s využitím AI za účelem zlepšení bezpečnosti dopravy, představila modernizovaný systém monitorování řízení autonomních vozidel v reakci na zřejmý zájem o rozšíření využití semiautonomních a autonomních testovacích vozidel.

Zálohovací sledovací systém (Guardian BdMS) je navržen tak, aby zajistil, že zálohovací ovladač v testovacím samořízeném vozidle je v pohotovosti a připraven převzít kontrolu nad jízdním úkonem, kdykoli je to nutné.

Společnost Seeing Machines podepsala dohodu s jedním zákazníkem a je v pokročilých fázích rozhovorů s řadou předních společností v oblasti vývoje autonomních vozidel.

Rostoucí počet technologických firem, výrobců automobilů a provozovatelů vozových parků vyvíjí flotily semiautonomních a autonomních testovacích vozidel. Testování automatizovaných vozidel na veřejných komunikacích má zásadní význam pro efektivní výzkum a vývoj, avšak testování přináší zřetelné riziko pro širokou veřejnost. Ve většině případů jsou během testovací fáze využíváni opravdoví řidiči, kteří pomáhají zajistit bezpečnou jízdu vozidla.

Americká rada pro bezpečnost dopravy v roce 2017 doporučila, aby byly během testování autonomních a semiautonomních vozidel instalovány systémy monitorování řidiče za účelem zvýšení bezpečnosti a minimalizace nehod spojených s únavou, zhoršující se pozorností nebo rozptýlení zajišťujícího řidiče.

Systém Guardian BdMS využívá automobilovou technologii monitorování řidičů FOVIO společnosti Seeing Machines ve vhodném dodatečném systému pro SAE (Společenství automobilových inženýrů) testující vozové parky úrovně 3 („bez očí”) až po úroveň 5 („bez řidiče”).

Hlavním úkolem systému Guardian BdMS založeného na kamerách je sledovat obličej a oči zajišťovacího řidiče při testování autonomních nebo semiautonomních vozidel na silnici, hlášení o stavu řidiče (např. stav pozornosti na silnici nebo mimo vozovku) a identifikovat rozptylující okolnosti zvyšující se závažnosti (např. nedostatečná pozornost řidiče na silnici).

Nick DiFiore, viceprezident a generální ředitel pro automobilový průmysl společnosti Seeing Machines, uvedl: „Automatizovaná jízda bude usnadňovat řízení, je pohodlnější, a nakonec i bezpečnější. Svěření jízdních úkonů počítači se stane realitou, ale tato cesta bude postupná, složitá a potenciálně nebezpečná. Automatizované vozy musí v reálných podmínkách fungovat bezpečně a spolehlivě. Vycházíme z našich více než 8letých zkušeností s poskytováním bezpečnostních řešení pro sledování řidičů pro obchodní a průmyslové vozy i pro využití u osobních automobilů. Vyvinuli jsme produkt navržený speciálně pro splnění požadavků vlastníků a provozovatelů autonomních vozidel, s cílem bezpečné inovace a testování technologií automatizovaného řízení vozidel v silničním provozu.”