Losí test má imitovat nenadálý vyhýbací manévr, který je náročný jak pro řidiče, tak pro samotné auto. Některá vozidla tento test zvládají bez sebemenšího problému, většinu aut ale nějakým způsobem potrápí. To, co se ale stalo Smartu od Brabusu.
Smart jsou dnes kompaktní elektrická auta vyráběná v kooperaci značek Mercedes-Benz a Geely. Prvním modelem, který v této spolupráci spatřil světlo světa, je Smart #1, který byl představen na jaře loňského roku. Jen o něco později k němu přibyla verze od Brabusu, která ovšem přinesla hlavně ostřejší design, žádné změny na podvozku či ovládání se nekonaly. A to je možná trochu problém.
Právě na tuto verzi se 434 koňmi se zaměřila španělská redakce km77.com, která se na losí testy dlouhodobě specializuje. Standardní verze má výkon 268 koní a takový výkon nejspíš s nastavením auta funguje lépe. Ovšem více než 400 koní už je prostě moc.
Jak napovídá název redakce, základem je, aby auta zvládla losí test v rychlosti 77 km/h. Ovšem Brabus byl právě v této rychlosti naprosto neovladatelný. Redaktoři tedy zkoušeli i nižší rychlosti. Ukázalo se, že test zvládl jen rychlosti 65 km/h, což je na elektrické auto s nízko uloženým těžištěm zoufale málo.
Smart #1 měl navíc velký problém s přetáčivostí a nakláněním karoserie v zatáčkách. Bývalo by opravdu asi stačilo, kdyby se Brabus podíval i na techniku auta, v tu chvíli by bylo jistější a v konečném důsledku i bezpečnější.