slovakia_ring-safety_car-a-leading_car-toyota_gr_supra

Bezpečnostní a zaváděcí automobily patří ke každému okruhu úplně stejně jako hladký asfalt a červenobílé označené obrubníky. Na slovenském okruhu Slovakia Ring teď mají obě auta zcela nová a jsou to nové modely Toyota GR Supra.

Slovakia Ring si pro letošek připravil obměnu Safety Caru a Leading Caru. Jejich úlohu nově zastane dvojice japonských sporťáku Toyota GR Supra. Prvními závody, kde se oficiálně ukáží, budou závody cestovních automobilů při Velké ceně Slovenska v termínu od 21. do 22. srpna 2021.

slovakia_ring-safety_car-a-leading_car-toyota_gr_supra-blikajici_majak

Safety Car, tedy bezpečnostní vozidlo, a Leading Car, tedy zavádějící vozidlo, mají na závodním okruhu velmi důležité role. Zatímco bezpečnostní vůz například vede kolonu celého závodního pole například po vážné nehodě a určuje mu tempo. To ale musí být stále svižné, aby závodním speciálům nevychladly zahřáté gumy. Auto je v červené barvě a na jeho střeše se nachází oranžový maják. Oproti tomu zaváděcí vůz slouží pro startování závodů v případě letmého startu.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Ouředníček s Křípalem projeli cílem a ukončili svůj nejtěžší Dakar

Oba vozy přitom musejí řídit zkušení řidiči, kteří nejen umějí taková auta řídit – a to jak na suchu, tak třeba i při vydatném dešti – ale také znají pravidla i samotnou trať. Jejich činnost pak na trati reguluje ředitel závodů, který se nachází v řídící věži. 

slovakia_ring-safety_car-a-leading_car-toyota_gr_supra-zadek

V případě obou aut jde o verze s řadovým šestiválcem, který je přeplňovaný turbodmychadlem. Jeho výkon je 250 kW/340 koní a točivý moment 500 Nm, což jim umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Vyvinout dokáží maximální rychlost až 280 km/h, což je o 30 km/h více, než má sériový model, protože auta určená na okruh mají deaktivovaný omezovač rychlosti.

Přidat komentář