Jestli se nějaký vůz řadí do kategorie „sen každého petrolheada bez výjimky“, pak je to jednoznačně Mercedes-Benz 500E. Na téhle krásce pracovala společně s automobilkou Mercedes také o pár stovek metrů vedle sídlící Porsche. Výsledkem je něco, co si prostě budete přát zažít na vlastní kůži. Auto se vyrábělo pouhých pět let v rozmezí let 1990 – 1995 a celkem se po ruční (!) montáži na silnici dostalo pouze 10 479 kusů, z toho 1 528 za velkou louži. Jde o kus historie, který ale mílovými kroky předběhl svou dobu. Spojil totiž skvělé jízdní vlastnosti, dynamiku a precizní dílenské zpracování.

Porsche prohnalo 500E pořádnou odtučňovací kúrou, kdy krom odlehčení přišla na řadu také úprava hnací hřídele, vyztužení středového tunelu, ale i celého auta a nebo rozšíření rozchodu kol, a to rovnou o 4 centimetry. Protože bylo potřeba pohrát si trochu s hmotností, respektive jejím rozložení, přesunuli technici od Porsche baterii do kufru a jako protiváhu navíc umístili závaží. Tím se dostali k takřka ideálnímu rozložení. Úprav bylo ve výsledku mnohem více a to jak těch technických, tak i těch kosmetických. Nicméně všechny mají jasný úděl a přesto (nebo možná právě proto?) jsou běžnému a netrénovanému oku prakticky nepostřehnutelné. Díky tomu je tenhle Mercedes doslova prototypem dnes tolik používanému slovu „sleeper“. 🙂

Pod kapotou se nachází velký motor V8 o objemu 5.5 litru s výkonem 240 kW (326 koní) a točivým momentem 480 Nm. To vše se přenáší přes automatickou převodovku na zadní kola.

Začínáte si na tohle auto brousit zuby? Máte možnost si ho pořídit, jeden kousek z roku 1992 je nyní na prodej. Je to jeden z těch 1 528, které putovaly po výrobě do Ameriky. Auto je v perfektním stavu a majitel má k němu veškerou servisní historii. Jediné, co do auta přidělal, a co tam být nemá, je nové autorádio značky Becker, kterému nechybí připojení pro iPod. Cena, kterou by majitel za auto rád dostal, je 23 500 dolarů, tedy přibližně 573 400 Kč.

A mimochodem, dotyčný nejen, že se o auto vzorně staral, ale navíc má i vkus. Stačí se podívat na jednu z fotografií, která zachycuje krom Mercedesu i ostatní obyvatele jeho garáže. 🙂

Přečtěte si také:  Mercedes-AMG třídy C zachycen při testování. Pohonné ústrojí zůstává stále otázkou