Skupina PSA Peugeot Citroën splnila svůj slib transparentnosti vůči zákazníkům a zveřejnila první výsledky měření spotřeby tří ze svých modelů v reálných podmínkách provozu. Tato iniciativa je v automobilovém průmyslu světovou novinkou. Výsledky vzešly z testů, které prováděly nevládní organizace Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE) pod dohledem společnosti Bureau Veritas. Tyto spolehlivé testy potvrdily spotřebu vozů PSA v reálném provozu i výsledky nezávislého průzkumu prováděného mezi zákazníky.
Skupina PSA Peugeot Citroën se v listopadu 2015 v mediálním kontextu, který zdiskreditoval automobilový průmysl, rozhodla přijmout jedinečný přístup, jehož cílem je zajistit transparentnost vůči zákazníkům a zveřejnit spotřebu svých vozů v reálném provozu.
Měření proběhla podle protokolu, který definovala nevládní organizace Transport & Environment, na veřejných komunikacích poblíž Paříže (25,5 km ve městě, 39,7 km mimo město a 31,1 na dálnici) za reálných podmínek provozu (použití klimatizace, jízda s vozem naloženým zavazadly, stoupání atd.). Protokol, který se inspiroval od evropského projektu RDE „Real Driving Emission“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného zařízení namontovaného ve voze (PEMS). Garantem protokolu a jeho provádění v předem stanovených podmínkách je Bureau Veritas, nezávislý mezinárodně uznávaný orgán, který rovněž potvrzuje jeho řádný průběh a pravost všech výsledků.
První výsledky měření jsou podobné jako výsledky našich zákazníků (na základě výzkumu mezi nezávislými zákazníky) a odrážejí důkladnost vědeckého postupu, který probíhal ve spolupráci s Transport & Environment.
Testovanými vozy byly:
- PEUGEOT 308 1.6l BlueHDi 120 S&S se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Allure
- CITROËN C4 GRAND PICASSO 1.6l BlueHDi 120 S&S se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Exclusive
- DS 3 1,6l BlueHDi 120 S&S se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě So Chic
[table caption=“Výsledky měření“ colwidth=“54|16|16|16″ colalign=“left|center|center|center“]
Testovaný vůz,PEUGEOT 308,CITROËN C4 GRAND PICASSO,DS 3
Spotřeba měřená podle protokolu (l/100km),5.0 ,5.6 ,4.9
Spotřeba zjišťovaná mezi zákazníky (l/100km):,5.0 / 5.1,5.5 / 5.7,5.1 / 5.3
[/table]
Skupina PSA Peugeot Citroën, která je evropským lídrem z hlediska emisí CO2 a využívá ty nejnovější technologie, tak již nyní splňuje budoucí normy homologace a bojuje za zavedení postupu WLTP, který bude více odrážet reálné podmínky provozu.
PSA zveřejní do léta 2016 výsledky měření spotřeby paliva v reálných podmínkách provozu u 30 zásadních modelů značek Peugeot, Citroën a DS.
Ředitel pro výzkum a vývoj PSA Peugeot Citroën Gilles Le Borane uvedl: „Musíme si zachovat důvěru svých zákazníků, což je podstatou přístupu, který jsme ohlásili v roce 2015. Měření prováděná ve spolupráci s T&E, FNE a Bureau Veritas, jsou nyní potvrzena a první zveřejněné výsledky odpovídají údajům o spotřebě, které uvádějí naši zákazníci.“
Manažer pro čistá vozidla ze společnosti Transport & Environment Greg Archem doplnil: „Protokol vyvinutý společně se skupinou PSA Peugeot Citroën je podrobný a řádný. Potvrzuje spotřebu paliva testovaných modelů při použití v reálném provozu. Protokol dokazuje, že silniční testy jsou pro měření skutečných emisí CO2 spolehlivé. Měl by se proto stát podkladem pro všechny výrobce.“
Zástupce ředitele sdružení France Nature Environnement Michel Dubromel uvedl: „Proaktivní přístup PSA Peugeot Citroën svědčí o naprosté transparentnosti týkající se emisí CO2 a podobný postup by skupina měla použít u emisí dalších znečišťujících látek. Splňuje legitimní očekávání občanů, pokud jde o ochranu veřejného zdraví.“
Výkonný viceprezident pro marketing, prodej a komunikace skupiny Bureau Veritas Marc Boissonnet prohlásil: „Tato iniciativa, opírající se o spolupráci výrobní společnosti, nevládních organizací a certifikačního orgánu, je inovativní a konstruktivní. Splňuje podmínky nezbytné k získání odpovědi na otázky, které si mohou spotřebitelé klást. Skupina PSA Peugeot Citroën si vybudovala prostředky nezávislého a věrohodného ověřování, které může jako základ využít celý automobilový průmysl.“