ŠKODA zahájila výrobu nové Octavie v ruském Nižním Novgorodu

Autor: Pavel Srp - 23. 6. 2013


ŠKODA dnes v ruském závodě společnosti GAZ v Nižním Novgorodu zahájila výrobu nové generace modelu ŠKODA Octavia. ŠKODA Octavia je v Rusku nejprodávanějším modelem české automobilky. Třetí generace oblíbeného modelu značky ŠKODA je třídou samou pro sebe. Přesvědčuje nabídkou prostoru, vysokou funkčností, špičkovou bezpečností, úspornými motory a nadčasově elegantním designem.

„V příštích letech chceme v Rusku dosáhnout značného růstu. Zahájení výroby nové generace modelu ŠKODA Octavia je proto důležitým milníkem,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Rusko je dnes naším třetím nejsilnějším trhem na světě a druhým nejsilnějším v Evropě. Více než polovina prodejů značky ŠKODA v Rusku v současné době připadá na model Octavia. S třetí generací chceme pokračovat v úspěšné historii našeho bestselleru a v růstu naší značky na ruském trhu,“ dodává Vahland.

Výroba v závodě v Nižním Novgorodu probíhá v partnerství s Volkswagen Group Rus (VGR) a ruskou automobilkou GAZ. „Začátek výroby nové Octavie je dalším důležitým krokem v rámci naší strategie etablovat značku ŠKODA jako automobilku, která v zemi vyrábí,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast výroby a logistiky.

Výroba v Rusku zahrnuje kompletní výrobu vozu, včetně provozů svařovny, lakovny a montáže. Nová ŠKODA Octavia je po modelu ŠKODA Yeti druhým modelem značky, který sjíždí z linky v Nižním Novgorodu.

Aby bylo možno zahájit výrobu obou modelů, investovali partneři VGR, GAZ a ŠKODA v Nižním Novgorodu společně přibližně 300 milionů euro do technologií a rozsáhlé modernizace. Navíc bylo v závodě na počátku roku 2012 otevřeno nové tréninkové centrum pro místní personál. „Základem úspěchu našich vozů na trzích je celosvětově jednotná kvalita. Tréninkové centrum v automobilce GAZ zaručuje i v tomto závodě důsledný management kvality,“ dodává Michael Oeljeklaus.

ŠKODA Octavia je v Rusku zdaleka nejprodávanějším modelem značky. „Octavia je srdcem značky,“ říká Vahland. „V roce 2012 dodala česká automobilka ruským zákazníkům 52 tisíc Octavií. To představuje necelých 52 procent celkových prodejů značky ŠKODA v Rusku za uplynulý rok. V prvních pěti měsících roku 2013 se pro model Octavia rozhodlo zhruba 18 800 zákazníků, což odpovídá 56% podílu na prodejích značky ŠKODA v Rusku.“

Třetí generace modelu Octavia více než kdy předtím určuje měřítka v segmentu kompaktních vozů. Vůz přesvědčuje bezkonkurenční nabídkou prostoru, novým designem, vysokou funkčností, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, nízkou spotřebou, řadou ‚simply clever‘ řešení a pro značku ŠKODA typickým poměrem ceny a užitné hodnoty.

ŠKODA se na ruském trhu skvěle vyvíjí. V roce 2012 dosáhli Češi v Rusku nového prodejního rekordu v podobě 99 100 prodaných vozů. Automobilka tak působivě pokračuje v mimořádně úspěšném vývoji z uplynulých let: v letech 2005 až 2012 počet vozů, dodaných ruským zákazníkům, zvýšil na víc než třináctinásobek. V prvních pěti měsících roku 2013 dodala ŠKODA svým zákazníkům v Rusku 33 700 vozů.

V rámci Růstové strategie 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. K tomu se rozjela největší modelová ofenzíva ve 118tileté historii firmy. Jen v letošním roce uvede automobilka na trh osm nových nebo přepracovaných modelů, mezi nimi čtyři varianty modelu Octavia. Do konce roku 2015 ŠKODA

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru