ŠKODA důsledně pokračuje ve svém růstovém kurzu: V minulých letech značka zásadně zmodernizovala a rozšířila svou modelovou paletu, nyní bude rozšiřovat nabídku vozů kategorie SUV. Se studií ŠKODA VisionS automobilka na autosalonu v Ženevě napoví, jak by mohl vypadat nový designový jazyk SUV značky ŠKODA. Automobilka kromě toho touto studií představí i své nejdůležitější technologie budoucnosti. Prezentaci značky u Ženevského jezera doplňuje nová ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia G-TEC s převodovkou DSG.
ŠKODA VisionS převádí nový designový jazyk značky do segmentu SUV: Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty, zvýrazněné zelenou barvou Island.
S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je ŠKODA VisionS na silnici nepřehlédnutelná. Automobil, postavený na bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvním vozem značky ŠKODA se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách.
Další novinkou této studie je její plug-in-hybridní pohon. Vůz akceleruje se systémovým výkonem 165 kW/225 koní z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném cyklu s 1,9 litry benzinu (45 gramů CO2 na kilometry). ŠKODA VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, s oběma druhy pohonu ujede na jedno tankování/nabití až 1000 km.
Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW/156 koní a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Mezi všemi třemi motory vládne velice flexibilní souhra: řidič vozu ŠKODA VisionS může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maximální efektivity.
Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou. Na prudce rostoucí množství informací a požadavky pasažérů na online komunikaci odpovídá ŠKODA digitálním propojením automobilů (mobilní služby) a velkoryse velkými displeji pro optimální ovládání vozu a obsluhu infotainmentu každým z šesti cestujících. Cestující na všech sedadlech se mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby.
Na letošním autosalonu v Ženevě debutuje také ŠKODA Octavia RS 4×4: ŠKODA zákazníkům nabízí špičkový model řady Octavia v karosářské variantě liftback i kombi s motorem 2,0 TDI o výkonu 135 kW/184 koní a s převodovkou DSG. S touto sportovní a zároveň bezpečnou pohonnou jednotkou je Octavia RS 4×4 ideálním partnerem pro rodinu, práci i volný čas. Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 7,6 s a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. V kombinovaném jízdním cyklu se spokojí s 4,9 litry nafty na 100 km, což odpovídá 129 g CO2/km (všechny hodnoty platí pro liftback).
Mimořádně hospodárně lze jezdit s vozem ŠKODA Octavia G-TEC: náklady na palivo v současné době činí méně než 4 eura na 100 km. Na přání nyní ŠKODA tento model vybavuje také převodovkou DSG. Motor 1,4 TSI má výkon 81 kW/110 koní a na kilometr vypouští v kombinovaném cyklu méně než 100 gramů CO2. ŠKODA Octavia G-TEC se nabízí ve verzi liftback a kombi.
Rozrůstá se také výbavová řada ScoutLine. K modelu Rapid Spaceback ScoutLine se teď přidává také ŠKODA Fabia Combi ScoutLine s unikátním robustním offroadovým vzhledem, resp. s atraktivními a praktickými prvky výbavy. Zákazníci mohou volit ze tří benzinových motorů o výkonu 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní a tří vznětových motorů o výkonu 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní.