ŠKODA v Číně prodala dvoumiliontý vůz. Jubilejním automobilem je ŠKODA SUPERB s motorem 1,4 TSI v odstínu bílá Polar. Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast prodeje a marketingu, v Šanghaji předal vlajkovou loď značky zákazníkovi, panu Honganovi Li. Čína je největším trhem české značky. V roce 2017 oslaví ŠKODA desáté výročí svého vstupu na čínský trh.
„Jako náš největší trh je Čína důležitým pilířem růstové strategie značky ŠKODA,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Těší nás, že je modelová paleta značky ŠKODA mezi čínskými zákazníky tak úspěšná a že jsme o přednostech našich vozů dokázali přesvědčit už dva miliony zákazníků. V tomto kurzu chceme pokračovat i v následujících letech. Naše SUV-ofenzíva, kterou ŠKODA také v Číně nyní zahajuje, nám v tom pomůže,“ dodává Eichhorn.
Dosavadní rozvoj značky ŠKODA v Číně je příběhem úspěchů. Česká automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007. ŠKODA tehdy zahájila lokální výrobu modelu OCTAVIA v partnerství se společností SAIC Volkswagen. V úzké spolupráci s tímto čínským partnerem se Čína už v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky ŠKODA. Po šesti letech a třech měsících dosáhla značka prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu potřebovala pouze tři a půl roku.
Bestsellerem je v Číně ŠKODA OCTAVIA. Ze dvou milionů prodaných vozů bylo téměř 1 107 000 vozů řady ŠKODA OCTAVIA, více než 305 000 vozů ŠKODA RAPID, téměř 268 000 vozů ŠKODA SUPERB, více než 251 000 vozů ŠKODA FABIA a zhruba 69 000 vozů ŠKODA YETI. Dnes značka v Číně patří mezi etablované velkosériové výrobce. V Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad značky ŠKODA: FABIA, RAPID, RAPID SPACEBACK, OCTAVIA, YETI a SUPERB. KODIAQ, první velké SUV značky ŠKODA, vstoupí na trh ve druhém pololetí roku 2017.
„KODIAQ představuje pro značku ŠKODA v Číně důležitý milník. Jde o vstup značky do zcela nového segmentu a také o začátek rozsáhlé SUV-ofenzívy. V rámci této ofenzívy představí ŠKODA na čínském trhu celkem čtyři vozy SUV. Od vstupu do tohoto segmentu máme velká očekávání a první reakce ukazují, že se jedná o správný směr pro značku,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC ŠKODA.
V roce 2016 ŠKODA v Číně poprvé prodala více než 300 000 vozů, což byl pro značku nový rekord. Ve srovnání s předchozím rokem dosáhla značka ŠKODA na svém největším trhu růstu o 12,6 procenta na 317 100 vozů (2015: 281 700 vozů).
ŠKODA v koncepci, zpracování a výbavě nově vyvíjených modelů zohledňuje specifická přání a požadavky čínských zákazníků. V rámci SUV-ofenzívy, která nabírá tempo s příchodem modelu KODIAQ, přenáší ŠKODA svůj expresivní design do segmentu SUV a zvýrazňuje tak emocionální sílu značky. SUV-ofenzíva je důležitým pilířem aktuální strategie značky ŠKODA.
ŠKODA bude svou pozici a své zastoupení na čínském trhu dále posilovat. Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a ŠKODA AUTO memorandum o porozumění. V něm je zakotven pětiletý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad, například o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV.