skoda_nova-hala-na-stavbu-prototypu-tovarna- (1)
Inženýrům společnosti ŠKODA AUTO je v nové Centrální pilotní hale k dispozici vlastní malý automobilový závod: Kromě robotických stanic, kde jsou karoserie montovány, se zde rovněž nachází oddělení montáže a závěrečné kontroly.

Škoda včera ve svém mateřském závodě uvedla do provozu novou Centrální pilotní halu. Během vývoje nových modelů se zde realizují rozsáhlé analýzy a vyrábějí se předsériové vozy. Ty jsou před zahájením výroby podrobeny rozsáhlým testům ze strany technického vývoje a oddělení pro zajištění kvality. Budova kombinuje mimo jiné karosárnu, montáž, měřící centrum a studio na podporu virtuální reality. Centrální pilotní hala je tak na dobu elektromobility připravena: K dispozici jsou zde dobíjecí místa a vhodná stanoviště pro montáž i pro technické zkoušky na elektrovozech.

Celkový objem investic dosahuje 20,4 milionu euro. Díky tomu společnost Škoda Auto investuje do své budoucnosti a otevírá po novém Centru pro konstrukci testovacích vozidel a prototypů další vysoce moderní centrum pro stavbu předsériových vozů.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz otevírá novou továrnu Factory 56. Bude v ní vyrábět novou generaci třídy S

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V rámci přípravy na náběh sériové výroby slouží pilotní hala jako rozhraní mezi oblastmi výroby a logistiky, technického rozvoje a zajišťování kvality. Provádíme zde přípravy nezbytné pro plynulý náběh výroby nových modelů. Díky nejmodernějšímu vybavení nám nová Centrální pilotní hala poskytuje ideální podmínky k realizaci komplexních analýz, provádění nezbytných testů a inspekcí nebo optimalizaci strojních zařízení a nástrojů, než je využijeme v sériové výrobě.“

skoda_nova-hala-na-stavbu-prototypu-tovarna-2
Zleva: Vedoucí plánování značky Jiří Drbout, místopředseda ODBORY KOVO MB Josef Zmrhal, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Thomas Schäfer, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku Dr. Michael Oeljeklaus, vedoucí řízení náběhů Petr Kuba a vedoucí řízení kvality, Dr. Florian Weymar při otevření nové Centrální pilotní haly českého výrobce automobilů v sídle společnosti v Mladé Boleslavi.
Přečtěte si také:  Faceliftovaná Škoda Kodiaq shodila trochu kamufláže. Změny designu budou decentní

Odborníkům společnosti Škoda Auto je v nové pilotní hale k dispozici samostatný malý závod na výrobu automobilů: Kromě robotických stanic, kde se kompletují karoserie, se zde také nacházejí oddělení montáže a výstupní kontroly. K dispozici jsou navíc také zařízení pro virtuální realitu a 3D tiskárny. Systémy i procesy jsou navrženy tak, aby bylo možné uskutečnit veškeré nezbytné zkoušky i analýzy jak u vozů se spalovacími motory, tak u částečně či plně elektrifikovaných modelů. Jakmile projekt splní vysoké požadavky kladené na kvalitu, opouští pilotní halu – přičemž jak vozidlo, tak výrobní proces jsou poté považovány za připravené pro sériovou výrobu.

Dvoupodlažní budova v areálu továrny je vysoká 22 metrů a rozprostírá se na ploše 12 142 metrů čtverečních, což odpovídá více než jednomu a půl fotbalovým hřištím. Jak zdejší zaměstnanci, tak pracovníci z jiných odborných oblastí zde naleznou moderní pracovní podmínky. Kromě prostor pro schůzky a školení jsou zde k dispozici také dobíjecí stanice pro elektrické vozy. Vedle toho poskytuje světelný tunel ideální podmínky na prezentaci předsériových vozů.

skoda_nova-hala-na-stavbu-prototypu-tovarna-3
V průběhu vývoje nových modelů se zde realizují rozsáhlé analýzy a vyrábějí se zde předsériové vozy. Ještě před zahájením výroby jsou tyto vozy podrobeny náročným testům prováděné oddělením technického vývoje a zajišťování kvality. Pro tyto účely se v budově nachází na ploše více než 12 000 metrů čtverečních jak samostatná karosárna, tak montážní linka, měřicí centrum a studio virtuální reality.
Přečtěte si také:  Škoda bude v aplikaci nabízet výhodné nabídky přímo podle aktuální polohy auta

Za účelem použití nejnovějších technologií pro montáž předsériových vozů v budoucnosti je budova koncipována tak, aby bylo možné dovybavit ji například flexibilními robotickými kabinami.

V 70. letech 20. století byla tato budova nejprve využívána ke galvanickému pozinkování nárazníků pro vůz Škoda 100, přičemž automobilka tento komplex později využívala jako sklad. Po rekonstrukci, která započala v září roku 2019, lze nyní jak plochy, tak budovu využívat efektivnějším způsobem. Nová Centrální pilotní hala splňuje nejvyšší požadavky také z hlediska energetické účinnosti: Vnější stěny byly důkladně tepelně odizolovány a společnost Škoda Auto využívá k osvětlení celé budovy LED technologii, přičemž instalovat zde lze v budoucnu rovněž fotovoltaické moduly.