Škoda Enyaq Coupé Respectline

Škoda oslavuje jedinečnost každého člověka speciálním Enyaqem Coupé Respectline. Ukáže se i na Prague Pride Festivalu

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 10. 6. 2023


Škoda Auto představuje Škoda Enyaq Coupé Respectline, vůz charakterizovaný osobitými designovými prvky exteriéru i interiéru, jehož účelem je poukázat na důležitost ochrany lidských práv, úcty ke všem lidem a k životnímu prostředí. Jeho smyslem je podpora rovného a spravedlivého přístupu ke každému, bez ohledu na původ, národnost, věk, pohlaví, vyznání, sexuální orientaci, genderovou identitu či další rozdíly. Škoda Enyaq Coupé Respectline vznikl jako kolektivní dílo zaměstnanců společnosti Škoda Auto z různých oddělení a poprvé bude veřejně k vidění na Open Air koncertu České filharmonie 21. června. Dále se objeví na Pride Business Foru nebo Prague Pride Festivalu a dalších letních akcích doma i v zahraničí.

„Témata rovného přístupu, rozmanitosti a inkluze získala během posledních let na významu, což je důležitá zpráva jak pro jednotlivce, tak celou společnost. Respektování jeden druhého a úcta k jedinečnosti každého člověka je první předpoklad pro vzájemné porozumění, a to vede k mnoha dalším pozitivním hodnotám, ať už v oblasti mezilidských vztahů, ve firemní kultuře či dokonce ve zvýšení výkonnosti jednotlivých týmů i celých podniků. Je skvělé, že tyto hodnoty se nám ve spolupráci s kolegy z dalších oddělení podařilo převtělit do vozu Škoda Enyaq Coupé Respectline a věřím, že jeho poselství osloví co nejvíce lidí,“ říká Martina Zimmermann, odborná koordinátorka diverzity ve společnosti Škoda Auto.

„Myšlenka vozu oslavujícího diverzitu se zrodila vloni, kdy jsem přišel s nápadem dát podsvícené masce Crystal Face barvy duhy, a tato fotografie se pro nás stala symbolem diverzity již v roce 2022. Návrh projektu Respectline jsme ve Škoda Auto dokázali zrealizovat během rekordních tří měsíců, tím ale naše práce nekončí. Podpora lidských práv je kontinuální proces a jako takový vyžaduje vytrvalost. Proto už nyní přemýšlíme, jaké budou naše další kroky v této oblasti,“ říká Petr Kavrentzis, odborný koordinátor pro tiskové vozy ve společnosti Škoda Auto.

„Práce na tomto projektu v sobě spojuje jak společenskou, tak i tvůrčí odpovědnost. Motiv duhy jako symbolu rozmanitosti je na voze ztvárněn prostřednictvím hodnot designu typického pro Škoda Auto. Vzájemně poskládané trojúhelníky jsou vizuálně atraktivní a umocňují ostře řezané tvary vozu Škoda Enyaq Coupé, zatímco prolínající se geometrické tvary jako by plynuly po karoserii, čímž vyvolávají dojem rychlosti a pohybu. Aby i interiér odrážel účel vozu, byly barvy a materiály záměrně ponechány decentní, ale přesto nesou silné poselství. Jedná se o ražené prvky na sedadlech, křišťálově broušené logo Respectline na volantu, duhové ambientní osvětlení a matný lak na prazích,“ říká Stefan Webelhorst, designér barvy a výbavy ve společnosti Škoda Auto.

Skoda-Enyaq-Coupe-Respectline-interier

Škoda Enyaq Coupé Respectline: barevný zvenku i uvnitř

Na podobě vozu se podílela řada zaměstnanců společnosti Škoda Auto z různých oblastí – Technického vývoje, Výroby a logistiky či oblasti Lidé a kultura, přičemž celý projekt byl vedený týmem Komunikace. Základem je sériový elektromobil Škoda Enyaq Coupé, který má umocněný vzhled díky nápaditému barevnému řešení a osobitým designovým prvkům v interiéru.

Na původní bílou barvu, symbolizující jednotu všeho živého na zemi, byly naneseny barevné elementy tak, že vytvářejí barevný přechod v bezpočtu odstínů – stejně pestrý a neohraničený je i život sám. Duhové tóny obsahuje rovněž podsvícená maska Crystal Face. Svislé lamely a horizontální linku masky osvětluje 131 bílých a barevných diod.

Přední světlomety s pokročilou technologií Matrix-LED a zadní svítilny Top LED zajišťují jedinečný uvítací efekt. Zároveň bylo ve spolupráci s oddělením Designu vytvořeno logo Respectline, které se nachází v interiéru i v exteriéru vozu. Například na sedadlech nebo na volantu, kde je zasazen křišťál s logem Respectline od tradiční české sklářské společnosti Preciosa.

Škoda Enyaq Coupé Respectline bude poprvé k vidění na Open Air koncertu České filharmonie 21. června 2023. Ještě během června se s tímto ojedinělým vozem setkají rovněž návštěvníci Pride Bussines Fora a Letních slavností Česko-německé obchodní a průmyslové komory, v srpnu pak duhový elektromobil doprovodí celý Prague Pride Festival pořádaný ve dnech 7. až 13. 8. Designově unikátní vůz se zúčastní i dalších akcí nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

2 názory na “Škoda oslavuje jedinečnost každého člověka speciálním Enyaqem Coupé Respectline. Ukáže se i na Prague Pride Festivalu”

  1. Rožánek Zdeněk

    jezdím 50 let bez problému a byl jsem i řidič z povolání bez jediné chyby.A ted si hledají na duchodcích pořád něco. to myslím ve všem.Amladí prosazují už od 17 let .Mají bouraček a to je v pořádku. Mám pro ně jen jedno slovo / jsou to pěkné svi……..

  2. Já se například v 69 letech cítím na 50 let. ŘP na pionýra jsem získal v 9 třídě základní školy. Pak v 18-letech předvojenská trojka na všechna vozidla a autobus. Řídit jsem začal v 6- letech. Jako první byl Holdr vzduchem chlazený a nasledně vodou chlazený. Následoval Détík, Zetor 25, Zetor Super 50, Kristal. Ve 14 letech jsem řídil veškerou zemědělskou techniku včetně kombajnu. Uměl jsem sám zapřahat valníky, couvat s vlekem a dokonce mě otec naučil couvat se dvěma vleky. Spravilo to pár pohlavků, ale stálo to za to. Řídil jsem skoro veškeré náklaďáky jako Tatra 111, 148, Robur, V3S, S5T, návěsy, přívěsy, autobus a jiné. Když to vezmu od prvopočátku, tedy od 6-let do dnešních 69 let, tak jsem neměl žádnou dopravní nehodu. Nikdy jsem nedostal blokovou pokutu za spáchaný dopravní přestupek. Nepotřebuji EU aby rozhodovala zda mohu řídit, či nikoliv. Položme si otázku, na kterou jsem zatím od nikoho nedostal odpověď. Chtěl bych získat nějakou informaci třeba za poslední rok, kolik DN bylo zapříčiněno důchoci a jejich smrtelné následky z celkového počtu dopravních nehod v ČR. Kolik nehod celkem, kolik smrtelné. Když důchodce náhodou najede na dálnici v protisměru, tak se o tom píše týden v tisku a properou to všechny TV. Až nebudu moci řídit, tak k tomu nepotřebuji žádnou EU. Přestanu řídit sám, ale to je ještě doufám v nedohlednu. Pokud o tom nerozhodne pár diletantů v Bruselu a naší slavné vládě. Zdravím a hodně najetých kilometrů bez nehod a pokut. Jezděte s rozumem, rozvážně a hlavně při řízení přemýšlejte alespoň jako já. Věřte, že toto je jediný způsob jak snížit nehodovost a úmrtnost. Ať naše slavná EU řeší jiné potřebné věci a důchodce nechá konečně být a to platí i pro součastnou vládu ČR.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru