Před několika málo týdny jsme vám ukazovali video se záznamem losího testu nového SUV španělského SEATu. Tarraco se s nástrahami španělských novinářů nepopralo vůbec špatně, ale logicky se u něj projevila vyšší stavba celého auta, která na nějaké zbrklé manévry není stavěná.
A je tomu jen pár dnů, kdy se stejní novináři podívali na mladoboleslavského sourozence Tarraca, tedy Škodu Kodiaq RS. A jak si vedla? Měla prakticky totožné problémy, s jakými se během testu, který má simulovat náhlý vyhýbací manévr, pralo i Tarraco.
Protože se magazín, na kterém Španělé testy vydávají, jmenuje km77, je logicky základní rychlostí, kterou s testovacími vozy absolvují, 77 km/h. Kodiaq tuto rychlost ale vůbec nezvládl. Při pokusu vyhnout se kuželům dokonce chvíli vypadal lehce neovladatelně. Stačilo ale rychlost snížit na 75 km/h a manévr pro velké SUV nakonec nebyl problém.
Je tedy tento výsledek špatný? Ani náhodou! Kodiaq, a je jedno jestli RS nebo „obyčejný“, je stále jen SUV a už ve škole nás všechny učili, že fyzikální zákony prostě obejít nelze.
Jak už jsme řekli výše, Kodiaq, ale i Tarraco a ostatní podobě stavěná auta jsou velká, vysoká a těžká. A pokud k tomu přidáte rychlost, nikdy nedostanete ovladatelnost a mrštnost. Tu hledejme u jiných modelů, které si zase nepovedou tak dobře třeba na nezpevněných cestách, kde těmto moderním SUV celkem jde. Fakt, že Kodiaq nezvládl rychlost 77 km/h tak rozhodně nevidíme jako větší problém. Naopak, zvládnutých 75 km/h je velmi dobrý výsledek!