škoda vyroba prevodovek

Škoda Auto vyrobila již 10 milionů převodovek. Tyto převodovky se používají v modelech značky Škoda, ale také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Na výrobě převodovek se v Mladé Boleslavi a Vrchlabí v současné době podílí zhruba 1 700 zaměstnanců.

„Deset milionů vyrobených převodovek potvrzuje konkurenceschopnost naší výroby komponentů,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby Michael Oeljeklaus a dodává: „Miliony převodovek vyrobených v Mladé Boleslavi, stejně jako převodovky DSG ze závodu ve Vrchlabí, při svém každodenním nasazení přesvědčují nejvyšší kvalitou a absolutní spolehlivostí.“

Společnost Škoda Auto aktuálně vyrábí tři řady převodovek, používaných v modelové paletě značky Škoda. V minulém roce bylo celkem vyrobeno zhruba 300 000 převodovek typu MQ200, více než 325 000 převodovek typu MQ/SQ100 a přibližně 469 000 převodovek DQ200.

SKODA-AUTO-produces-10-millionth-gearbox

Převodovka MQ200 se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 2000. Montuje se do vozů se zážehovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru, tedy do aktuálních vozů značky Škoda i do modelů značek Volkswagen, Audi a SEAT. V současné době vzniká zhruba 1 900 těchto převodovek denně, celkem jich dosud bylo vyrobeno 6,5 milionů.

Od roku 2011 se v Mladé Boleslavi vyrábí také převodovky typu MQ100/SQ100, které byly původně konstruovány pro koncernové modely řady „New-Small-Family“ (Škoda Citigo, Volkswagen up! a SEAT Mii). V současné době se převodovky MQ100/SQ100 montují i do modelu Škoda Fabia a do dalších malých vozů koncernu Volkswagen, vždy v kombinaci se zážehovými motory o objemu 1,0 litru. Denní objem výroby činí 1 400 kusů. Celkem bylo vyrobeno více než 1,6 milionu těchto převodovek.

Vedle manuálních převodovek vyrábí společnost Škoda Auto ve Vrchlabí také automatizovanou dvouspojkovou převodovku (DSG). Sedmistupňová dvouspojková převodovka DQ200 je v rámci celého automobilového průmyslu považována za jednu z nejmodernějších převodovek svého druhu. Aktuálně se ve Vrchlabí denně vyrábí zhruba 2 100 těchto převodovek, celková produkce mezitím překročila hranici 1,8 milionu kusů. Při výrobě převodovek DSG jsou v závodě ve Vrchlabí nasazeny kooperující roboty, které podporují zaměstnance při citlivých činnostech ve výrobě převodovek a to konkrétně při zakládání pístu řazení. Kromě toho se zde využívá také manipulační robot, který zásobuje desítky strojů potřebnými díly a následně odváží do skladu prázdné palety.

SKODA-AUTO-produces-10-millionth-gearbox

Transformace vrchlabské továrny ze závodu na výrobu vozů v moderní závod na výrobu komponentů proběhla v roce 2012. Během 18 měsíců byla vybudována nová hala a stávající haly byly modernizovány. Před dvěma lety byl závod oceněn evropským titulem ,Továrna roku 2015‘ v kategorii ,Vynikající rozvoj závodu‘, který získal za rychlý přerod závodu na výrobu vozů v závod na výrobu komponentů. Další ocenění následovaly.

„Závod ve Vrchlabí se stal jedním z nejvýznamnějších závodů na výrobu převodovek DSG v koncernu Volkswagen,“ říká vedoucí výroby komponentů společnosti Škoda Auto Frank Engel. „Naše ocenění nás naplňují hrdostí, jsou však současně i závazkem. Jsem přesvědčen o tom, že díky kompetenci, nasazení a vysoké flexibilitě našich zaměstnanců má před sebou závod ve Vrchlabí skvělou budoucnost,“ dodává Frank Engel.