Dnešní automobilová doba je zvláštní. Evropská unie od stolu určuje pravidla, která automobilky stěží dokáží splnit, a tak platí pokuty. Ty se promítají do cen a zčásti je platí zákazníci. I proto se trh výrazně proměňuje. Nejinak tomu bude i u nové Škody Fabia.
To alespoň tvrdí německý Autozeitung, který dodává, že nás čeká i další seškrtání nabídky tohoto malého modelu. V nové generaci už nebude v nabídce s praktičtější karoserií Combi. To ostatně není nic divného, protože o tuto karoserii přišli i jiní konkurenti jako SEAT, Peugeot či Renault.
Autozeitung říká, že ačkoliv bylo představení nové generace Škody Fabia plánováno na konec roku 2020, nakonec se tak stane asi až o rok později. Jsou to ale nepotvrzené informace, takže je otázkou, jak to česká automobilka plánuje. Jisté však je, že design bude úplně nový, protože auto bude mít zcela pod taktovkou designér Oliver Stefani.
Z hlediska techniky dostane nová Fabia podvozkovou platformu MQB-A0, tedy tutéž, kterou mají i další koncernové modely jako Volkswagen Polo, SEAT Ibiza nebo Audi A1. Délka by se poprvé měla dostat dokonce přes čtyři metry. Interiér by měl mít kvalitnější materiály a po vzoru dražších modelů nově i volitelný digitální přístrojový štít.
Pod kapotou můžeme očekávat zejména litrové tříválce a kombinaci manuálních a dvouspojkových převodovek DSG. Co bychom však pod kapotou už najít neměli, to je jakýkoliv naftový a hybridní motor.