Skoda_Enyaq_iV-Laurin_a_klement-ext

Škoda Enyaq Laurin & Klement vstupuje na český trh. Má rychlejší dobíjení i nový infotainment

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 15. 11. 2023


Škoda uvádí na český trh vrcholné provedení svého elektrického modelu Enyaq, tradičně pojmenované Laurin & Klement. Vyznačuje se nejen specifickými designovými prvky karoserie i interiéru a mimořádně bohatou standardní výbavou, ale také rozsáhlými technickými vylepšeními.

U všech tuzemských autorizovaných prodejců lze tuto novou specifikaci již objednávat, současně je na webových stránkách Škoda Auto Česká republika dostupný i její konfigurátor.

Vylepšení, z nichž těží celá modelová řada

Ve voze Škoda Enyaq Laurin & Klement se poprvé představuje inovované pohonné ústrojí, které dostanou i další specifikace této modelové řady. Elektromobil díky němu nabízí vyšší maximální systémový výkon 210* kW, lepší zrychlení a delší dojezd. Ten je v případě modelu L&K více než 550 km** v režimu WLTP. Optimalizována byla rovněž nabíjecí křivka baterie, jejíž nabití z 10 % na 80 % kapacity nyní zabere méně než 30 minut.

Enyaq Laurin & Klement je vybaven nejnovějším softwarem ME 4, který se ke konci roku dostane do všech variant modelové řady Enyaq. Tento software přináší řadu vylepšení a nových funkcí. Patří mezi ně i funkce předehřevu, která baterii před zahájením nabíjení uvede do optimální teploty. Na výběr jsou dva režimy a proces lze spustit jak ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, tak automaticky na základě údajů z navigace během cesty k nabíjecí stanici.

Skoda_Enyaq_iV-Laurin_a_klement-int

Na vrcholu komfortu i bezpečnosti

Škoda Enyaq Laurin & Klement je na první pohled snadno rozpoznatelná díky exkluzivním detailům. Přední blatníky nesou plaketku L&K, prahové lišty jsou lakovány v barvě karoserie a lišty kolem bočních oken i střešní ližiny jsou chromované. Stejnou povrchovou úpravu dostal také rámeček přední masky Crystal Face osvětlené 131 LED diodami. Enyaq Laurin & Klement jezdí na antracitových leštěných 20″ kolech z lehké slitiny Asterion, na přání jsou k dispozici 21″ kola Aquarius.

Standardně dodávané Matrix-LED přední světlomety dokážou zabránit oslňování řidičů protijedoucích vozů a odstínit objekty s reflexními prvky. O maximální bezpečnost se stará balíček Asistovaná jízda 2.5, manévrování ve stísněných prostorech pak usnadní automatické parkování s uloženým parkovacím manévrem. V základní výbavě nechybí ani virtuální pedál, ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, navigace, head-up displej nebo boční airbagy i v zadních sedadlech.

Doporučená prodejní cena startuje na 1 544 900 Kč včetně DPH za Enyaq Laurin & Klement 85 s pohonem zadních kol, karosářská verze Coupé začíná na 1 604 900 Kč včetně DPH. Cena variant 85x s pohonem všech kol startuje v obou případech o 100 000 Kč výše.

Modernější grafika a intuitivnější ovládání

S příchodem nové verze softwaru má Enyaq Laurin & Klement vylepšené uživatelské rozhraní, které přináší snadnější ovládání. Přepracována byla také celá struktura menu v infotainmentu. Softwarová verze ME 4 přináší do rodiny Enyaq nové mapy navigace s větší mapovou částí. Ovládací menu klimatizace bylo zjednodušeno a přehledová stránka umožňuje ještě intuitivnější ovládání. LED osvětlení nástupního prostoru předních dveří nyní promítá na zem místo nápisu Škoda nápis Welcome. Řidič, který vystupuje z vozu Enyaq Laurin & Klement, může využít novou funkci bezklíčového systému Kessy. Ta automaticky uzamkne dveře, když se majitel s klíčem vzdálí od vozidla. Stav zamčených dveří je potvrzen akustickým signálem z houkačky alarmu.

2024-skoda_enyaq-modernizace-4


* Maximální elektrický výkon 210 kW: Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést od snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti. Teplotu vysokonapěťového akumulátoru lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití je možné nastavit v infotainmentu vozidla. Aktuálně dostupný jízdní výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100 % doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou).
** Jedná se o předběžné hodnoty


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru